Renkaat

Vois kuvitella että vanhemmissa rungoissa huonommat clearancet. Oma veikkaus että ei mahdu järkevästi mutta who knows. Ehkä google osaa auttaa.

Sovitin just 2.6" ispejä mun rangeriin ja olin aika varma ettei mahtuisi, kun valmistaja ilmoittaa max rengasleveydeks 2.4". Ny ollu erilaisia 2.35"-2.4" kumeja, esim. Highroller II ja WTB Trailboss. Stans Flow EX kehällä noiden todellinen leveys on ollu jotai 60-62mm.

No, yllätyin sit iloisesti, et noi 2.6" ispit olikin about 64mm leveet Flow EX-kehillä ja täten mahtuvat ihan passelesti pyörimään sekä rangerin perään että pikeen.

En tiiä mikä idea alunperinkään oli ostaa mahd turhan leveet kumit ku oon todennu plussakumeja kokeiltuani et 2.4" ok aivan tarpeeks…:smirk::roll_eyes:

Joo noi shcwalben 2,6" tuppaa olemaan oikeesti 2,5". Itse koen noi 2,25" isp:t edessä ehkä ihan hyviks mutta taakse vois haluta isompaa. Pyörä (29") soutaa vähän syvässä lumessa ja aika paljon sohjossa, en oikein tiedä olisko eteen mahollisesti ollu parempi sovittaa vielä kapeempaa.

Mua alko viimesimmän tornari kerran jälkeen himottelemaan ruuvirenkaat. Näytti olevan aika suosittuja talvi bike parkissa. Pito kuulemma samaa luokkaa ku asvaltilla.
(Mulla oli alla ice spaikkerit)

Keneltä parhaat ohjeet renkaiden ruuvaamiseen?

Olisinpa säästänyt vanhat gazzalodit mihin aikoinaan porasin ruuvit, pito oli hyvä ja riittävällä jesari kerroksella sisuritkin kesti aikansa. Painoa oli liikaa ja rullasivat juuri niin hyvin kuin vois luulla eli ei yhtään.

Tosiaan itse etsin vaan sopivan näköiset ruuvit rautakaupasta ja porasin alkuun pienet reiät nappuloiden kohdalle ja ruuvasin sit ruuvit läpi. Taisin jopa hieman laittaa toiseen renkaaseen sikaflexiä ja sen päälle jesaria. Työtunteihin nähden maksan mieluusti uusista isp renkaista pyydetyn summan. Imo riittävät tornariin.

-Tyytyväinen isp käyttäjä.

ois muuten bike-componentsissa nytten gravelkingit tarjouksessa

Testasin ruuvirenkaita ekaa kertaa vähän aikaa sit ja jos lunta vaan on, ni ei niissä oikeestaan mitään negatiivista oo. Jäällä ihan naurettavan hyvät verrattuna vaikka ISP:henki.

Eilen ku oli lunta kaiken jään päällä ni kitkoillaki pärjäs kyl ihan hyvin. Toisessa pyörässä siis syksyinen rengastus viel alla. Mulla on ISP:t 29:iin vintillä, mut kelasin kyllä siihenkin ainakin eteen tehdä ruuvirenkaan. Taakse ei ehkä 29 uskalla kun se osuu niin helposti perseeseen jyrkissä laskuissa.

Raportoin videomuodossa myös siit ruuvirenkaan teosta jos/kun se tapahtuu.


5 tykkäystä

Siinä. Seuraavan tekisin ehkä vähän nopeammin ja käyttäisin eri liimaa. Eipä toi nyt lumessa ajamistesta ja taluttamisestakaan rikki menny, mut tarvii kyl tuntei lisää et osaa enemmän sanoa.

2 tykkäystä

Kiinnostaa vähä toi pituus, että tuliks sopivan mittaseks? Varmaan jos menee liian pitkäks ni alkaa muljuaa tms. alla -ei kokemusta-
Hyvää dokumentaatiota! Ja ehkä ens talven jaksais kokeilla jotain piikkihommia.

Toi rengas näyttää ihan sairaalta, mut tällä kokemuksella tuntuu aika hyvältä. Mut siis pääasiassa ajanu nyt lumella. Tosta kotoa ku lähtee joutuu muutaman kymmenen metriä ajamaan asfaltilla, jossa vähän tai ei ollenkaan lunta ja ei se rengas siinkään tunnu mitenkään muljuvan. Niissä Markun tekemissä 26"-ruuveissa näkyy ruuvit vähemmän (kulunu tylsemmiks) ja siin se efekti jostain syystä kovalla alustalla oli ehkä vähän selkeämpi. Mut siis tossa mun rengaassa se keskirivistö on selkeesti lyhyempi ku reunat, mikä on varmaan aika hyvä asia.

2 tykkäystä

saunds nais. Ja luultavasti myös lukuisia muitakin asioita mitkä vaikuttaa mahdolliseen muljuamiseen. Seinävahvuus on kyllä varmaan yksi tärkeimmistä.

1 tykkäys

Onko maxxis grifter 2.5 kuinka leveä oikeesti, onko kellään kokemusta ko renkaasta muutenkaan? image

muistelisin että turun kyttyra olis griftereistä sanonu että ovat paljon ilmoitettua pienemmät.

1 tykkäys

Vastaan itse omaan kysymykseeni, grifter on noin 59 leveä ja 52 korkea 21i vanteella

Jäykkä kylkinen takarengas hakusessa. Hans dampf supergravity vai minion DD?

Mulla ollu aggressor DD 2.5 nyt jäykkäperäs pitkän aikaa kaikessa ajossa eikä oo valittamista. En oo kaivannu lisää pitoa.

"Pinkbike’s Take

bigquotes Similar to the way that backpacking tents are rated, I’d categorize the Aggressor as a three seasons tire, at least in my neck of the woods, where winter rains make mud a constant companion out on the trails. Up until then, the Aggressor is a good option for riders looking for a faster rolling tire that doesn’t sacrifice much in the way of grip or cornering performance. - Mike Kazimer "

Tein vuosi sitten syksyllä ruuvirenkaat, ei ollut viime talvena käyttöä mutta nyt jääkelien alettua halusin testata. Elikkäs 2019 ostin halvimman silloin löytämäni tubeless-renkaan, joka oli performance addix nobby nic, noin 20 €. Porasin reiät nappuloihin, sen jälkeen sisältä päin ruuvit ja ruuvien kantojen päälle muistaakseni Sikaflex 221 motonetistä. Rengas pysyy tubelessinä hyvin, kävin jäisillä teillä ajelemassa eikä tarvinnut kesken ajon pumpata lisää ilmaa. Hyvä pito ja toistaiseksi ongelmaton, katotaan myöhemmin lisää.


Aiemmin mulla on ollut ruuvirenkaiden kanssa sisuri siten, ettäsisurin ja ruuvikantojen välissä oli jotain toppauksia. Mutta yleensä ne toppaukset kuitenkin jossain kohtaa lipsahtaa pois ja sisuri hajoaa.

2 tykkäystä

Tämän kesän endurointi lähtee käyntiin 3C kumiseos Assegai + High Roller II kombolla. Assegai tuntuu tarjoovan pitoa ehkä jopa liiaksikin velottaen rullaavuudessa. Aika jytky. Miksikö valitsin nämä? -No ne sain alesta.

Milläs komboilla muut menee?

En kilpaile mutta DHR II 29x2.6 exo+ maxxterra edessä ja Aggressor DD 2.5 takana. Hyvä ja kestävä kuivan kelin rengastus.

Paineet 20/24 psi