Projekti: Vakuutusrahat kiertoon

No niin, Poliisi ja vakuutusyhtiö saivat asiansa hoidettua. Jälkimmäisen kanssa asiat sujuivat erinomaisesti, ja rahaa tuli reilusti enemmän kuin olin varastettuun pyörään käyttänyt. Sen kunniaksi uuteen pyörään tulee jousitus myös taakse.

Vietin aamupäivän ostoksilla ja pian pitäisi olla viisi pakettia matkalla. Päivittelen saapuvia tänne. Osien saatavuus tuotti kyllä vähän vaikeuksia, mutta fillaritori, Hi5 ja Ridemore onnistuivat paikkaamaan aukkoja mukavasti.

3 tykkäystä

kova! kyllä vakuutukset on ihania <3

ridemoren omistajahan tunnetusti melkonen kusipää (seksististä ja rasististapuhetta viljelee mm.), ni suosisin itse mahdollisuuksien mukaan hi5bikes.

ps. jos tilanne on ridemoressa muuttunut olennaisesti, niin olen pelkkänä korvana <3

1 tykkäys

Täytyypä jatkossa välttää. Olivat suunnilleen ainoa paikka, jossa oli OneUpin droppereita tarjolla, joten ehkä muutkin ovat jättäneet asioimasta.

Asiasta toiseen, onkohan jollakulla täällä kokemuksia Shimanon uudella vaparisysteemillä varustetuista navoista? Alkuperäinen suunnitelma oli tällä erää ostaa jotkut halvat käytetyt ja kasata myöhemmin hyvät, mutta noi on niin halpoja, että budjetti riittäis esim. EX511+XT -yhdistelmään. Internetin mukaan jotain ongelmia oli ollu, ja ehkä on vieläkin, mutta noista on aina hankala arvioida miten yleisiä juttuja ne on.

1 tykkäys

Paikallisista toimitetut kamat saapuivat: Pari italodiskojarruja, japanilaista teollisuusestetiikkaa ja pitkä tolppa. Myös Saksasta on tullut lupaavia viestejä, ja ensi viikolla saattaa olla jo kasaushommia tiedossa.

1 tykkäys

Joo noi shimanon vaparien laakerit kai hyvin kyseenalaista kamaa. Eikös näissä ollu nyt tyylii ekaa kertaa konelaakerit shimanolla. Ehkä se on shimanolle liian uutta ja vaikeeta. Korjatkaa jos olin väärässä.

Napoja kyllä niin paljon tarjolla että ei varmaan tarvi shimanoa ottaa jos yhtään epäilyttää.

2 tykkäystä

Otin nyt kuitenkin. Noissa kalliimmissa (>Deore) on vieläkin perinteiset herkisteltävät laakerit, tosin ei enää irtokuulilla, vaan siellä on muovinen häkki pitelemässä niitä. Tää oli syy kiinnostukseen, sillä kaikki mulla olleet Shimanon navat on olleet tosi kestäviä, kunhan muistaa silloin tällöin putsata ne laakerit.

Tossa vaparissa sen sijaan on joku uus viritys, jossa on DT Swiss -tyylinen räikkä, mutta sitten vielä joku ylimääräinen systeemi, joka vetää kovemmassa vauhdissa ne räikän puolikkaat kokonaan irti toisistaan, ja vapari muuttuu äänettömäksi. Tää on toinen syy mun kiinnostukseen, en diggaa möykkääviä vapareita.

Ilmeisesti tossa vaparin toteutus ei kuitenkaan vielä oo ihan valmis, vaan ne räikät ottaa rullatessa välillä kiinni ja välillä ei, ja siellä on joku muovinen osa, joka imeytyy sen mekanismin väliin ja muuttaa navan fiksiksi jos siitä pääsee rasvat huuhtoutumaan kokonaan pois.

Katsotaan miten käy…

Tällaista toi kuriiri tänään, ja vähän muitakin palasia. Runko ja loput hilppeet ovat vielä matkalla, mutta varmaan viimeistään alkuviikosta käsissä.

4 tykkäystä

Mezzeristä toivon rapsaa heti kun alkaa kertyä jotain fiiliksiä

Kerron kyllä sitten tosta keulasta, täytyy tosin varmaan odottaa kevättä. Näillä keleillä öljyt lienevät sen verran siirappisia, ettei mitään kovin tarkkoja arvioita pääse tekemään.

Tämmöinen löytyi Fillaritorilta takajoustimeksi. Alunperin oli tarkoitus laittaa myös Manitouta, mutta ei enää löytynyt koko Euroopasta oikeaa kokoa.

Mulla kun ei ole tällaisista aikaisempaa kokemusta, niin kertokaa viisaammat onko ongelmallista, kun tuo alemman pään kiinnitysholkki ei näytä olevan ihan keskellä? Kuten kuvasta näkyy, se pilkistää toiselta puolelta vähän tuon hatun ulkopuolelle, toisella hatun ja sisemmän holkin päät ovat tasan samalla tasolla. Keskittyykö tää kun kiristän sen runkoon kiinni?


Ja toinen kysymys samasta osasta: Onko normaalia, että toi kyseinen holkki on ihan saakelin tiukka? Siinähän pitäisi kai olla joku liukulaakeri ympärillä, että pääsee pyörimään, mutta toi on kyllä niin jämptin oloinen sovite, etten tiedä pääseekö siinä mitään tapahtumaan. Tosin tossa päässä ei pitäisi montaa astetta liikettä olla, mutta jotain varmaan kuitenkin.

Edellinen omistaja ei siis ollut irrottanut noita holkkeja, ja sattuvat olemaan samankokoiset, kuin mitä mun runkoon tarvitaan. Mulla on uudet vastaavat ostettuna, jos suosittelette vaihtamaan.

hakkaa esimerkiksi ruuvimeisselin kahvapäällä tai vastaavalla hellällä tarvikkeella toi holkki keskelle. Ja sovitteen kuuluukin olla jämpti! Kaikki on alllllright

1 tykkäys

Kiitokset raihoittelusta! Kokeilin naputtelua, mutta en saantu kohtuulliselta tuntuvalla voimalla liikkumaan, niin kaivoin pitkän pultin ja aluslevyt esiin. Prässäämällä meni mukavasti.

Sitten kaikkien lämppäreiden jälkeen päästään pääesiintyjän pariin:

Pikainen napsu auringon laskettua, mutta varmaankaan en ehdi viikonlopun aikana tuon enempään, vaikka kuumottelu on melko kovaa.

7 tykkäystä

Onko Banshee?

Asiaa

1 tykkäys

Sehän se. Prime tarkemmin ottaen.

2 tykkäystä

Tänään pääsin edistämään asioita. Oli kyllä mukavaa, kun aurinko paistoi ikkunasta sisään, Spacemen 3 pauahsi stereoissa ja hommat luisti.

Ensin oli vuorossa keulan jouston pudottaminen 150 milliin:

Sitten letkujen vetoa ja jotain palasia kiinni. Alkaa näyttää pyörältä!

Tässä illan tulen pujottelin vielä pinnat kiekkoihin ja kiristelin etusen valmiiksi. Huomenna takakiekko ja jarruhommat, ja sitten alkaakin olla jo aika valmista.

5 tykkäystä

Bansheet resonoi kyllä poikkeuksellisen vahvasti. Tulee hieno pyörä tästä, ajoraportit kiinnostaa!

Uuh Aah ja jebbanbeba. Tämä näyttää aikas hyvältä.

Mulla samoin. Näissä on runsaasti sitä jotain. Olisin halunnut tämmöisen jo kun muutama vuosi sitten aloin miettiä maastopyörän ostoa tosissaan, mutta silloin ei ollut varaa.

Tässä tämän iltapäivän tilanne. Takajarru tuolla odottaa vielä toista ilmauskierrosta.

Jos suurempia vastoinkäymisiä ei tule, niin sunnuntaina vois päästä kokeilemaan.

1 tykkäys

Nyt seisoo jo omilla jaloillaan.

4 tykkäystä