Projekti: Joululahja minulta itselleni (propain)

Radikaali :handshake:
Inspiroiva :handshake:

Eihän nää ikinä valmistu, vähemmän ajoa ja enemmän speksaamista nyt vaan.

on khyllä räyheen näkönen peli se siinä. tykkään kyllä hitosti tosta pinkistä väristä. tollanen mega 180 joustava ois kyllä kiva ajella enemmänkin joskus. rankkaa kyllä varmasti käskyttää isoa pyörää.

Tässähän tää toteamus tuli. Vaikka oon tällä pyörällä kyllä tänä kesänä eniten omista vehkeistä ajanutkin

Ostin myös lyhemmät kammet, mutta toisin kuin luulin, niin ei ollutkaan laatikossa ht2-keskiötä. Siis omassa varaosalaatikossa.

3 tykkäystä

Zebillä on nyt viikonloppu ajettu ja sanoisin huomaavani selkeän eron jämäkkyydessä Yarikkiin verrattuna. Sain 165 mm M8000-kammetkin asennettua kun kävin ostamassa keskiön, lyhentyneet kammet vaikuttivat positiivisesti maavaraan. Lisäksi keulan a-c kasvoi noin 25 mm, joten sekin tietty vaikuttaa.

Piti ottaa joku kuvakin tästä, mutta se jäi kun huomasin eilen, että takakiekko klappaa. Illalla tutkin ja havaitsin, että ainakin yksi laakereista on tosi väljä. Pyörä on nyt siis ajokelvottomassa kunnossa kun takanapa on purettu ja odottaa uusia laakereita. Samalla ajattelin päivittää vaparin teräsrunkoiseen, niin ei tarvitse aina kiristellä hampaita kun ottaa takapakkaa irti.

Viikonloppuna on Himoksen kisat, mutta onneksi mulla on varmasti mielipiteitä jakava varakiekkosetti rihtausta vaille ajokunnossa, joten hätä ei ole tämän näköinen. Tällä pyörällä ajetaan viimeistään ylihuomenna taas.

Pitäisi myös ottaa takaiskarista bottom out bumperin alta 5 mm muoviprikka pois, niin runko joustaisi noin 194 mm. Siinähän sitä olisi dh-pyörää kerrakseen.

1 tykkäys

Kai Zeb on 190mm kans?

Zebi kuvaaa!! hieno rassi khyl.

Siinä on, olis mulla vielä sininen stemmikin jossain olemassa :smiley:

Elikkäs, mulla oli yhteen aikaan 650b-kiekkosetti violeteilla Hopen navoilla. Erilaisten pyöränvaihteluiden ja kiekkokasauskokoonpanojen seurauksena mulle jäi nämä navat, mutta niiden vanteet kokosin eri navoilla (halvemmilla) ja myin Commencal Metan mukana. Takanavassa on 36 pinnareikää, nykypäivänä on melkoisen vaikeeta löytää maastovannetta, jossa on sama määrä reikiä, ellei kelpuuta 26". Jossain välissä satuin löytämään vihreät Dartmoorin vanteet, joita oli samassa kaupassa sekä 36, että 32 pinnareiällä. Pakko oli ostaa niin sai kasattua varakiekkosetin, kun Hopeihin oli uudet laakeritkin vaihdettu. Koska oli jo valmiiksi violettia ja vihreää niin totta kai pinnojenkin piti olla jonkun väriset. Elikkäs nytten pyörä näyttää tältä.

Iskarista otin sen 5 mm muovin pois, nyt on 65 mm stroke ja enemmän takajoustoa, samalla testailen eri jousta. Kammetkin vaihtui ja mitäs vielä, renkaiksi taakse joku semisliksiksi ajettu dh-casing high roller ja eteen wtb convict.

Ainiin unohtuihan jokin, Orangen Brand-x tolppa lakkasi pysymästä alhaalla, takuusta hyvitys ja Propainin Brand-x Orangeen. Propainiin sit tilalle 210 mm Oneupin tolppa, parikymppii kalliimpi kuin 170 Brand-x ilman alennuksia.


Photo of  in Turku, Finland. lol

9 tykkäystä

Voijjuku, aina vaan paranee :drooling_face:

Pimp my propain, on kyllä MYLLY!! Tarvisit himokselle vielä jonkun mätsäävän asun

todellakin


1 tykkäys

Aaaaah

HULLU

Yleensä oon että musta on hyvä väri mutta nyt kyllä voi että. :smiley:
Tohon Foxin ajovarustukseen vielä Spessun ne dynamiittipantterikengät niin ollaan tasoilla.

Oisko se sitten töiden jälkeen Motonetin kautta kotiin…?

Niinjoo ja tais jäädä mainitsematta, et keula joustaa 190 mm.

Todellaki nyt meet päätyyn asti. Osta mätänetistä gearin lisäksi jotain fluoroväristä teippiä jolla saat endurobanaanin teipattua etukolmioon kiinni!

tarviiko discopantterit vielä?

En ostanut motonetistä kuin polttimon autoon :smiley: Kenkien uusiminen on kyllä varmaan jossain vaiheessa ajankohtaista, vaikka yllättävän kauan noi 510 impactit on kestäneet burgtecin ja dmr vaulttien polkemista. Aiemmin tuli yhdessä kaudessa 510 freeridereihin sormen mentävä reikä pohjaan kun ajoin superstarin polkimilla. Superstarin polkimissa tosin oli paljon terävämmät piikit, joten sillä lienee osuutta asiaan. Superstarin polkimet eivät päässeet suosikkilistalleni, menivät alle vuodessa rikki. Mutta Burgtecit ovat kestäneet aktiiviajoa hienosti yli vuoden eri pyörissä ja Propainin dmr vaultitkin vaikuttavat päteviltä, muutaman kuukauden tosin vasta olleet käytössä.

Nonniih. Mitä muut edellä, sitä minä perässä. Koska satulatolppa ulostatutuu rungosta jotakuinkin yhtä loivasti kuin keula, niin oneupin dropperista oli alkanut pinnoitus kulua. Päätin ottaa hissitolpan pois ennen kuin menee totaalisesti pilalle. Koska se oli taas yksi askel kohti alkuperäistä alamäkipyörävisiota, niin totta kai tyyliin sopii myös tämä zeen modaus ketjukiristimeksi.

Modasin olemassa olevan FR-zeeni foorumin happo-ohjeiden mukaisesti. Ohjeesta opikseni ottaneena ostin myös CNC-kaupasta DH-zeen ja otin siitä tuon roikotusosan, elikkäs nyt ainakin teoriassa pitäisi kiristimen toimia, plus mulla on uudenkarhea FR-zee varalla jos nyt haluankin palata vaihteisiin. Takapakka alkaa kyllä olla aika kulunut.


Hieman vielä pitää rälläköidä

Ajattelin vielä tämän kauden hissimäkiin ehtiä kokeilemaan. Välitykseksi arvoin 36-15, katsotaan miten nappiin osuu. Pitäisi kyllä kiekot rihdata ja ehkä renkaatkin voisi vaihtaa syksyisemmiksi

3 tykkäystä

Asiaa! 36:15 laitoin ite kans ja se on ollut aivan hyvä etelän parkkeihin. Kevyempikin voisi olla hyvä jos tulisi enemmän ajettua siirtymiä tai jotain hätäisiä tasamaalähtöjä, mutta ainakin riittää vielä vauhtien korjailuun mäessä