Projekti: Joululahja minulta itselleni (propain)

Kuva rungosta julkaistaan tänään työpäivän jälkeen. Alustava suunnitelma on hissitolpaton freeridepyörä, tämä syrjäyttää commencalin ja joustaa enemmän, single crown silti.

1 tykkäys

jotenkin kuulostaa ja näyttää että 2019 oli breaking point monessakin tyylilajissa. alettiin miettii mennyttä ja kattoo mikä siellä toimi ja mikä otetaan takas!

onneks oon töissä hakkaas f5

jännittää

Kuvia kehiin!

2 tykkäystä


Propain Spindrift, koko XL, super deluxe coil. Jotain osia siirtyy Commencalista, jotain taas joutuu erikseen hommaamaan.

Erikoisratkaisuja silmälläpitäen olis ollut kiva, jos valmistaja hyväksyisi tupkakruunukeulan käytön, mutta ei se mitään. Hyvä toi 180 mm lyrikkikin on (vai pitääkö sanoa yari lyrikin iskarilla)

Voimansiirto ja putkiosat mietinnässä, eipä oikeen muuta kaipaa. Kiekot tulee Commencalista.

3 tykkäystä

JES!!!

propain tunnelmaa macclesfieldistä!!!

1 tykkäys

mitääää. nais!

mistä päin maailmaa?

KOVA!

Hommattu upouutena valmistajalta, Tyeetä ois ollut ihan hyvällä alennuksella, mut halusin enemmän joustoa. Reach maltillinen 485, kulmat 64,5° ja 76°

Ohho!!! Ensi kesänä varmaan nähdään tämä länsinaapurissa?

Freeride elää

Voi saamarin saamari tää on kyllä raju!

Joo eiköhän toteudu taas perinteinen ulkomaanreissu tällä! Toki useampikin mielellään. Kampia oon tässä miettiny, Shimano Saint varmaan ellei tuu jotain kiintoisampaa vastaan. Jotenkin ei syty perus uusille Srameille tai shimanoille ulkonäön puolesta, jotenkin liian samannäköisiä keskenään.

nää olis hienot!
Ps. Vuoden loppuun - 20%

Joo kyl helpol näkisin jokkuu rasefaset täsä. Mut kyllähää se sainttikii maistuis.

Eipä oo paljon tapahtunut, mut ei oo vielä kiire. Commencalista on jossaon kohtaa siirtymässä keula tähän, sitä varyen on 180 mm debonair jo hommattuna.

Osittain videon inspiroimana tuli hankittua ketjuohjuri. Hauskasti tuli mukana tollanen keskiön ja laakerikupin väliin asennettava iscg05-palikka.

Eikun hei unohtu nää polkinet. DMR vaultit hommasin jostain alesta jo sellaisena aikana, kun ei ollut Propainia ostettukaan. Tarkoitus oli laittaa Commencaliin nämä, kun mulla ei ostohetkellä ollut kuin kahdet maastopolkimet, Burgtecinät (nykyään Orangessa) ja Time DH -lukkopolkimet, joilla ajoin viime kesän endurokisat. Kesän ajettuani totesin että fläteillä on hauskempaa, joten tarvittiin kahdet flättipolkimet.

Väri ei ihan täsmää Propainin tarroihin, mutta kun katson noita mun Burgteccejä niin veikkaan, että aika nopsaan näistäkin kolhiintuu ja kuluu iso osa väriä pois.

Lisää edistystä. Alkuunhan pohdin et ois kivaa jotkut hieman massasta poikkeavammat kammet, mut en sit löytänyt mitään erikoisempaa, joten hommasin Shimano xt:t (8000) jotka hain lauantaina postista.

Sunnuntaina kumminkin sattui ylläri, Orangesta meni kampi poikki. Suunnitelmat muuttuivat ja pistinkin xt:t Orangeen, jotta mulla olis koko ajan maastopyörä ajossa.

Meinasin sitten, että erikoiskampien metsästys oliskin saanut uuden mahdollisuuden, kunnes eilen huomasin Turun mtb-facebookista jotakuinkin ajamattomat Truvativ Descendantit, jotka kävin äsken hakemassa. Ihan hyvä sattuma kuitenkin, sillä Orangen kammissa mulla oli Sramin direct mount -ratas, joka käy sitten tietty näihinkin kampiin. Eli eturattaita ei hetkeen tarvitse miettiä, kun on kaksi teräsratasta odottamassa loppuunajoa.

Commencalista irrotin Yarin ja se odottelee nyt 180 mm debonairia ja samalla olis tarkoitus ilmata jälkiasennettu charger2 rc -dampperi. Että sellasta, voimansiirtoakin on mietitty. Kuvassa tänään haetut kammet.

3 tykkäystä

Täysin esteettinen hommeli mielessä, mut saaks / jaksaaks / haluuks noist rapsutella tekstit pois :slight_smile:

En ole ottanut vielä selvää, mutta musta kannu on käynyt kieltämättä mielessä.

Tänäänhääräsin Commencalista siirtyvien osien parissa, eli muutin 142 mm hope pro 4:n boostiksi ja vaihdoin keulaan 180 mm debonairin, ilmasin samalla myös chargerin. En saanut keulaa sittenkään kasaan, sillä alajalkaan oli tullut jostain lommo, joka otti myös liukuputkeen kiinni keulan sisällä.

Pitää jollain kokeilla naputella jos saisi suoremmaksi.