Peruttu: Häpeäpaalu Sisu

Lähinnä koolla mietin ehkä tota joustomatkaa, vaikka kovasti olis toive lähteä vähän parkkiin tämmöisellä. Suurin osa ajosta toki olisi tota Kepua, eli siinä mielessä mullehan riittäis vaikka jäykkäperä.

Polen suhteen ollaan varmaan jonkinlaisessa risteyksessä. Niiden asiakaspalvelu on vissiin aika tukossa, mutta mä sain melko nopeasti tiedusteluuni vastauksen. Ongelmaksi esitettiin se, että komponenttilähetys on ollut myöhässä jo viikkoja, joka on sitten viivästyttänyt about kaikkea. Tästähän oli jo huhupuheita tuolla Polen fb-ryhmässä, eli ei yllätä. Tätähän mä kysyinkin jo pari viikkoa sitten ja vastaukseksi asiakaspalvelusta sain tuolloin “En tiiä.” Muutin tilausta maksun jälkeen iskarin suhteen, eli se Super Deluxehan siihen olis tulossa, mutta kysyin onko siellä mitään iskaria tarjolla ton sijaan. Samaten kysyin että olisko mahdollista laittaa iskari jälkitoimituksena, kyllä mä osaan luottokorttia käyttää Saksan suuntaan. Siellä tuntuisi olevan sopivia saatavilla.

Näihin kysymyksiin en vielä ole saanut vastausta, mutta alkuperäinen Polen arvio oli että 4-6 viikkoa tossa varmaan vielä menisi. Samalla kuitenkin vähän tunnustettiin ettei oikein voida sanoa tuonkaan pitävän, kun ne SRAMin palikat on teillä tietämättömillä.

En ollut kauhean pahana viestissäni enkä riehunut tai kiroillut, mutta Pole itse esitti myös vaihtoehdoksi rahojen palautusta. On varmaan joku Tukholman syndrooma päällä, kun tekis silti mieli katsoa tää loppuun. Toisaalta ei oo kiire, toisaalta olis kiire, toisaalta toi Hightowerin oranssi näyttää varmaan aika hyvältä Hopen oranssin kanssa. Katotaan nyt mitä ne vastaa.

2 tykkäystä

Vähän jatkuu offtopik, mutta itse voin suositella kyllä Cruzilta molempia. Lähdin viime syksynä katsomaan itselleni kaksysiä ja aluksi katsoin oikeastaan kaikenlaisia pitkäjoustoisia enskapyöriä, Megatower listan kärjessä. Sitten kun oikeasti pääsi testailemaan eri vaihtoehtoja, niin huomasin, että kyllä meikäläisen vauhdeilla lyhyempi jousto vaan on hitosti hauskempi. Ekaks päätin et otan Hightowerin, mutta sit Tallboylla ajetut testilenkit jätti viel vaan kovemmat kuumotukset päälle.

Parkkihommissa varmasti Hightower olisi armeliaampi, mutta oon edellisellä pyörällä (125mm 27,5) tottunut jo ajamaan dh-pätkiäkin ja löytänyt niissä rajani. Hauskaa se on ja hyvin toimii, mut toki vauhtien lisääntyessä se virhemarginaali kutistuu aika pieneksi.

…toki Tallboy toimii myös 190x50-iskarilla, jolloin joustomatka pidentyy 134 milliin. Tämähän on toki tosi laiton muuvi, enkä ikinä itse sellaista tekisi, mutta netistä moista luin…

1 tykkäys

Ketju etenee hienoon suuntaan. Uudet Cruzit kyl on tosi siistejä.

1 tykkäys

Tää on muuten vastausten määrän perusteella arvioiden foorumin toiseksi isoin topikki! Onnittelut!

2 tykkäystä

Yhtäältä suosittelen tilausta koska kiinnostaa kokeilla tätä runkoa… toisaalta sanoisin että ota rahat kun vielä saat ja osta jotain fiksumpaa tilalle, etenkin kun aspa ja rekkulakäsittely on siinä maineessa kun on…

2 tykkäystä

Vieläkös espoon bikeworxista sai staminaa testiin?

joo samaa kans tarkotin, isolla pyörällä, isoo joustokapasiteettia.

tässä vähä hightowerfiilistelyä, aijai:

ja tässä paskakuva kaverin tallboystä pidemmällä iskarilla ja 140mm keulalla… oh boy…

2 tykkäystä

Voi jehna toi stripattu ht on kyllä
huh huh

Täällähän on enempi käänteitä kuin itse projektissa, mutta se nyt ei varmaan ollut yllätys.

Joo, jossain vaiheessa huomasin että numerot on aika isoja jo. Vähän kyllä paska projekti siihen nähden, mutta täytyyhän sitä olla foorumilla joku ikiketju. Ykkössijaa varmaan tavoiteltava nyt sitten.

Aika samanlaiset ajatukset tässä itselläkin, joskaan vielä en ole laittanut vaatimusta rahoista. Johan tässä on viikko kulunut edellisestä yhteydenotosta, joten olisko se nyt sitten 3-5 viikkoa? Heh, kyllähän mä voisin ton odotella, jos se tosiaan olis 5 viikkoa. Edellinen lause kuulostaa kohtuullisen mielenvikaiselta, kun se alkuperäinen arvio oli sen 7 viikkoa. Ei saatana. Nytkö ollaan poleontologian syvässä päässä.

Viikkoon jotenkin tää ei kauheasti enää edes jaksanut kiinnostaa, mut eilinen satkun lenkki näytti merkkejä että polvessa ei varmaan sen kummemmin ole enää mitään vialla, joten alkoi ajaminen kiinnostaa vähän eri tavalla. Ja noi Cruzien kuvat ei kyllä vähennä sitä semmosta ollenkaan. Tää on tosi pientä, mutta se vähän ärsyttää että Polea varten olis hankittu pari osaa joita sit ehkä joutuis vähän harkita: pikku juttuja on toi lyhkänen stemmi (35mm), mut sen toki näkee sit että meniskö se vai tarttisko heti pidemmän. Toinen on sitte toi Lyrikki. 160mm ja 51 mm offsetillä. Cruzin speksien mukaan 160mm ei oo mikään ongelma, ja siis millipeliähän toi offsettikin on. Mut jos on täysin uus pyörä niin oliskohan järkevää lähtee saman tien suositeltuun 42 tai 44 offsetteihin. Kyllä mä nämä geometrialaskurissa jo pyörittelin, kuten sanoin niin millipeliä. Näähän on sellasia ongelmia jotka ratkeis vaikka ajamalla.

Vaihtoehtojen pohtiminen paljastanee sen, etten ole vielä siellä syvässä päässä. Mutta on tämä projekti tehnyt minusta pikkasen kajahtaneen ja vainoharhaisen: semmonen seikka tuli mieleen että kun sitä rungon hintaa nostettiin ja sitä ennen kerrottiin julkisesti ettei mitään rahoja aiota palauttaa pandemiamyöhästymisten takia, niin miksi mulle tarjottiin rahoja pyytämättä? Eittämättä siksi, että jos en otakaan tota runkoa niin se voidaan myydä suoraan hyllystä jollekin järjettömät 1500 euroa kalliimmalla. Että tässä ollaan nyt tilanteessa, jossa Pole voittaa jos mä en ota runkoa ja jos mä otan rungon. Shakkimatti Pole, shakki vitun matti.

5 tykkäystä

Ajoin sunnuntaina santa cruzia maltsussa. Tuntu hyvältä!

Kyl 35 mm stemmi on kiva! Tollasta 29-myllyä kun painaa bermiin niin kaikki vääntö kannattaa hyödyntää. Ja lyrikin voi madaltaa -10 mm jos haluu eka testata piirrettyä geometriaa

Korkeus varmaan ihan hyvä, lähinnä toi offsetti mietitytti. Mutta ehkä sillä ei nyt oo oikeasti niin paljoa väliä.

Olisin halunnu muuttaa tän topsun otsikkoa mutten pystyny. Hitto.

Ja ai niin, muistatteko ku joulukuussahan ne meinas lähettää mulle sen rungon? Ja mä sanoin ei. Good times.

:cowboy_hat_face::cowboy_hat_face:

Mikset muka pysty vaihtaa otsikkoa?

Ekan viestin editointi ei onnistu. Vai mistä otsikkoo muutetaan?

Mul ainekin tulee kynä tohon otsikon viereen, mut oonkin hc-velho. Jos et saa ni voin muokkaa sun puolesta. Katellaan asetuskuntoon jossei saa kukaa muokattua.

Mä aattelin että mielessäni vähän vauhdittaisin projektia ja käväisin Larussa vähän kattelemassa. Ajatushan oli että ens viikolle vois vaikka varata demon ja sit rungon vois ehkä laitella tilaukseen jos ei ala Polesta kuulua. No, eihän tää oo mikään yllätys ettei onnistunut. Ei sitä demopyörää tainnut olla oikeassa koossa, mut suurempi ongelma oli se että rungon saaminen menis vissiin elokuulle. En sitten kehdannu enää oikein ottaa mitään palvelua vastaan, vaikka kaikenlaista yritettiin siinä koeajon suhteen. Tässäkin ketjussa siis nähtiin tilanne, että piti kieltäytyä palvelusta kun sitä oli liikaa ja liian hyvää.

Elikkäs Hightower kotimaiselta toimittajalta ei nyt onnaa, joten vaihtoehdoksi jää nettikaupat. Vähän sillai ärsyttää että pitäs koeajamatta laitella tilausta, vaikken usko yhtään etteikö toi olisi kiva pyörä. Onhan se vähän Polenkin kanssa niin, kun koeajosta on kohta vuosi niin eipä siitä paljoa muista. Jos kaikkea jaksaisi niin vois tosiaan käydä hakee Espoosta Staminan lainaan ja koittaa onko aika kullannu muistot. Mut ei taida jaksaa, käyn ajelemassa tässä nyt parit maastolenkit plussapyörällä ja katellaan ens viikolla a) mitkä fiilikset ja b) onko Polesta kuulunut mitään. Ei ne nimittäin voi palauttaa rahoja jos ne ei lue sähköpostista että olisin niitä pyytänyt.

Mites yllärivaihtoehtona joku noista uusista Bansheen V3-mallin pyöristä, lähinnä siis Phantom tai Prime jos 29-trailpyörä kiinnostaa. Todella siistejä pyöriä ja runkojen hinnat järkeviä.

Bansheen V3-pyörät olleet aika kehuttuja arvioissa:


2 tykkäystä

Jos m-koko sattuu sopimaan, niin siitä lähtis…

1 tykkäys

Vois olla ihan sopiva. Polekin on saatu kiinni ja runko olis tosiaan valmis, mutta iskari puuttuu ja ilman ei lähetetä. Olis mahdollisuus kai vaihtaa coilihommiksi, jotka ei nyt olleet etusijalla, mutta tulispa katsottua sekin kortti ja toisaalta tää saatais jonkinlaiseen välimaaliin vähän nopeemmin.

Paitsi että naurattaa kun lukee trustpilotin juttuja tosta kaupasta. On niin vaikee veikkailla onko palaute Biker-Boarder.destä vai Polesta.

“Slow to deliver & warranty nightmare”

“Order never received”

“Horrible Service”

“A complete disaster, even before receiving the bike…”

“Paid, but no bike.”

https://www.trustpilot.com/review/www.biker-boarder.de

Taitaa olla valitettavasti niin, että saksanpuljuista ei ole pelastajaksi tässä. Tai ainakaan aivan kauhean nopeaa toimintaa ei voi niiltäkään odottaa. Katsotaan vielä mitä viimeisimpiin viesteihin saa vastaukseksi, sitten nähdään vaihtuuko puuttuva pyörä ja paska palvelu toiseen.