Mikä auto MTB-retkeilyyn?

On joo. 2007. Puolkorkee, puolpitkä.

Okei, itse haen huomenna kans transitin mutta todennäköisesti menen teltta majoituksen kans kuitenkin enkä ala tekemään retkeily-autoa siitä koska lyhyt ja matala malli kyseessä… Ehkä sitten kun harraste-auto valmistuu niin pitää tosissaan alkaa miettimään retkeily tranan rakentamista.

1 tykkäys

Jos on tarvetta mm. Talvirenkaille (hyvät!), hytin väliseinälle tai hyllyille niin multa löytyy!

Hehheh luin “lonkeroa” ja olin että loistava idea, miksi en ole keksinyt tätä itse!

Auton alle lokero joka sitten täytetään lonkerolla!

Mä luin kans et “lonkeroa”… No eihä se ole mikään kesä eikä mikään jos se ei pääty a-klinikan kautta…

Ekaa kertaa sovittelua.

3 tykkäystä

Onko noi keulaan tulevat kiinnikkeet jostain valmiina ostetut?

Työkaveri teki.

Tää toimi mallina:
https://www.jensonusa.com/Kuat-Dirtbag-Fork-Mount-Bike-Carrier

Oon vähän mieltä etukiekon irrottamisesta jos tilaa olisi muutenkin, mutta onhan toi tietty tukevampi noin.

Vaihtaisin lattian kaksi maalarinteippiraitaa: kolmeen raitaan.

1 tykkäys

Joo ymmärrän kyl. Mut täytyy jäädä tilaa muullekkin :slight_smile:

5 tykkäystä

Hyvännäköst!

We have light!

1 tykkäys

Ai että joku yksityiskohtanen raportaasi tästä pakuprojektista kyllä kiinnostaa

Joo laitetaa ku saadaan johonkin tilaan laitettua!

Pakuprojekti olis kyllä kova. Hahmottelin jo heikkona hetkenäni vähän itsekin, mimmonen paku sitä pitäisi tehdä. Mielikuvatasollahan sitä voi alkaa asentamaan panelointia jonka alle tekee kiinnityspisteitä ja muuta mukavaa. Todellisuudessa varmaan hyvät tsygäkoukut ja heteka. Ku ei siitä koskaan tulisi valmista. Viikonloppukeikallekin oli ajatuksena ottaa ihan vaan teltta autoon ja pitää pyörät auton ulkopuolella. Viimeset 100 metriä metsään voi polkea leirikamat selässä.

Tässä tosiaan kattellu jotain isompaa farmaria jonne mahtuis peräkonttiin nukkumaan :thinking:

Itse pitkään kypsyttelin (~10v) pakun/matkailuauton ostoa. Elämäntilanteet kerkes aina muuttua ja homma jäi aina jahkailuksi tai muuten vaan hankalaksi. Olen käynyt katsomassa pakettiautoja valehtelematta n.50-70kpl jotka aina jostain syystä jäivät ostamatta. Nyt 2019 keväällä pitkän etsinnän päätteeksi ostettiin kämppäkaverin kanssa puoliksi auto jotta harrastus ei kävisi liian kalliiksi. Omat haaveet oli aina ostaa suoraan kuorma-autoksi rekisteröity paku verojen ja muunneltavuuden helppuden takia, mutta toiselta kuskilta puuttui C-kortti joka rajasi autoja. Lopulta torista tuli vastaan sopiva auto halvalla hinnalla ja huonoilla myyntikuvilla. Auto oli mersun sprinter, joka oli aikanaan saksasta tuotu ja ollut taksi ajossa n. 5 vuotta ja sitten jäänyt isomman perheen käyttöön. Mittarissa kolkutti 570tkm ja kunnoltaan arvioin sen olevan normaalia siistimpi. Tyyppiviat sopivasti korjailtu ja kulutusosat juuri vaihdettu niin ei voinut muuta tehdä kuin kättä taskuun ja ajaa mese Lahteen. Auton suurin ongelma oli oikeastaan että se oli katsastettu 1+8 paikkaiseksi henkilöautoksi jolloin juoksevat kulut olivat n.3€/pv eli ~1200€/v, jolloin auto oli saatava rekisteröityä matkailuautoksi. Ajatus auton rakentamisesta oli alusta asti selvä. Ei tehdä mitään ylimääräistä vaan keskitytään oleelliseen eli mitä tarvitaan matkailuautoksi saamiseen (nukkumapaikka, ruoanlaitto mahdollisuus ja pöytä). Nämä tehtiin kuluvan vuoden aikana ja nyt keväällä 20 saatiin auto hyväksyttyä matkailuautoksi. Kilsoja on nyt tullu pyöreä 10tkm ja suuria huoltoja ei ole ollut. En koe olevani merkkiuskollinen, mutta kyllä tuota ratissa olevaa tähtimerkkiä kun tuijottelee niin tuntee että on päässyt elämässään johonkin :sunglasses:

Auton rakennus piti dokumentoida hyvin, mutta jostain syystä motivaatio katosi kuvien ottamiseen ennen sekä jälkeen. Suurimmat kulut tähän mennessä auton ostamisen lisäksi olleet jääkaappi, hupiakku ja patja. Nopealla laskemisella koko projektin on pysynyt 4000€ lukemissa.

Photo of  in Hollola, Finland.
Photo of  in Hollola, Finland.
Photo of  in Hollola, Finland.
Photo of  in Hollola, Finland.

8 tykkäystä

Ei tää nyt ihan optimi ole, mut menetteli sillon ku sato eikä jaksanu kasata telttaa. Tietty mukana oli myös aika paljon tavaraa, et vähän järkevämmällä pakkaamisella tilaa ois myös enemmän. Mut kyl yleensä sit mieluiten nukku vaan riippumatossa ja piti pyörän turvassa sisällä.

2 tykkäystä