Keulatopic

Korona vaatii yritysuhrin. En tiedä jäikö tätä kukaan varsinaisesti kaipaamaan, sillä arvostelut eivät olleet ensimmäisten mallien kohdalla pelkkää ylistystä, mutta olishan se ollut kiinnostavaa nähdä mitä homma olis ollut parin vuoden päästä. Tai saattaahan ne tulla rakas sit.

Rcz:llahan olis toi 130mm Trusti tarjouksessa vielä ainakin tän päivän, 599 euroa 1982 euron sijaan. :stuck_out_tongue: Enduro-malliakin oli aikasemmin.

180 millin linkage fork johonkin Evil Imperialiin ahhhhhh ihan kamala/helvetin upee.

Joo, toivottavasti joku iso pelaaja ottais nyt kopin tästä jotta erikoisuus voi jatkua

Manitou mezzer pro 44mm offsetil ois kiikaris ja kysynkin et onko kellään kokemusta kyseisestä tuotteesta?

Kävikin niin hassusti että Manitou unohtui ja menin ostamaan Cane Creek Helm:n coil versiona.

3 tykkäystä

Pistin bike24:selta tommosen tarjous Yarin ja siihen pitäs saaha uudet decaalit eri värissä. Mistäs noita kannattis tilailla?
Onnistuukohan ne liimailla niiden alkuperästen päälle niin tarvittaessa ois siellä alla vanhatkin tallella?

Mä olen tilannut tuolta https://www.slikgraphics.com/
Päälle liimaamisesta en tiedä mutta noi on olleet erittäin laadukkaita.

Jäykkä keula dirttipyörään, u/m?
Mulla oli parikin jäykkää keulaa tossa hommassa joskus, ja olihan ne aika hirveitä/tarkkoja ajaa. Nyt on ollu vuosia vuosia taukoa tuon tyyppisestä ajamisesta, ja dirttipyörän joustokeula pitäis joka tapauksessa laittaa uusiks, niin aloin tämmöistäkin vaihtoehtoa pohtimaan.

PS. Varmaan oikeasti max pumptrackilla harjottelen manuaaleja, en mä enää mitään isoja tötteröitä aio ajaa.

ajaahan niitä samoja nokkia kuitenki bemaksillakin, eli miksei jäykällä keulalla menis!

Ihan mahdollisuus varsinkin teräksiseen runkoon! Kunhan on sopiva AC. En näkisi ainakaan omassa ajossa, että jotain jäis tekemättä ilman joustokeulaa. 26" kiekot tuo jo niin paljo lisäapua.

Mikä sun vanha keula on? Korjaa se?

Siis ehdottomasti mahdollisuus

Juuh vanha keula on RS Psylo vuodelta nakki, ja siinä on jousi poikki. Ei oo tosin kun parin kierteen matkalta, että ton saattais saada vielä ajokuntoiseksi lyhentämällä jousta. Mut omat kokemukset noista hommista on sellaisia, että ei jousi oikein kestä jos antaa töhöllä lämpöä niin paljon, että saa tyssättyä pään tasaiseksi.

Ei kai tässä muuta voi kuin Identiti XL 1420:n ostoskoriin laittaa.

auttakaa tietämätöntä
ostin 120mm keulan, mutta totesin että voisi olla kyllä pidempikin. Pystyykö kuinka helposti keulaa pidentämään 120mm>130mm/140mm. Myös tietoa 100mm pidennyksistä otetaan vastaan

Kerrotko axu mikä keula sulla on?

RockShox Reba RL SA 29"

Ei ole noista mitään varmaa tietoa, mutta taitaa säätyä luokassa 80-120mm ilman ruodon vaihtoja.
Sen verran xc-puolen keula taitaa kuitenkin olla kyseessä, että paljon pidempiä joustomatkoja sille ei kannata ehkä viritelläkään.

Tais olla vanhemmissa reboissa travelin säätö spacereilla mutta uudemmissa ihan ruotoa vaihtamalla. Uusia reboja näyttäs olevan myös 140mm ni luulis senkin tarvittaessa onnistuvan. Katso kruunun takaa sarjanumero ja aloita tutkiminen täältä: https://trailhead.rockshox.com/en/

1 tykkäys

Miltä vuodelta tuo keula on? Rockshoxilta löytyy pdf-sheetit noista keuloista ainakin viimeisimmiltä kausilta, mistä voi katsoa jokaisen mallin säädettävät travelit. Googleen vaan rockshox forks pdf niin löytyy.

Onko täällä jollain kokemuksia noista coilikonversio kiteistä esim. smashpot?
Kiinnostaisi hölmöillä mutta ovat sen verran hintavia että ei ihan kevyin perustein raaskisi tommoseen lähteä

mä oon aina ihan hirvee ihminen tän suhteen, mutta kysyn miksi coilikonversio nykyaikaseen ilmakeulaan?