Jarru -topikki

Elikkäs jarruista kaikkea.

Onks ZEEn kaikki kahvat (oikeanpuolen) spec-b ja jos ei niin mistä tunnistan onko? Ois halvalla tarjolla käytettynä ja mul ois saintin vaihtaja b kiinnityksellä ni sais vihdoin käyttöön.

Muistan ainekin jonkuu sanoneen että ZEEn kahva toimii XT:n (8000) satulan kans.

Tuolla autetaan tunnistamaan nuo. Siitä en tiedä onko kaikki kahvat spec kiinnityksillä. Niihin on olemassa niitä adaptereita millä saa vaihtajat kiinni ilman että jarrussa on kiinnikettä.

1 tykkäys

Joo. Joskus noita kiinnikkeitä katellukkin mutta hinnat just jotain 15€ alkaen ja nyt sais kahvan samaan hintaan ni ni. :smiley:

Mulla on tommonen kcnc adapteri ylimääräisenä jos kiinnostaa ostaa :wink:

Todellakin! yv.av.pm.msg.

br-m520 ja 501 kahvat uus lemppari <3

Video allekirjoittaneelta.

1 tykkäys

Kaveri tartti uusia jarruja ni möin sille mun XT m8000 ja tilasin tilalle Saintit. onhan ne hyvät. mutta en tiiä onko NIIN paljo paremmat mitä hinta antaa odottaa :slight_smile: Ja siis tarkotus ei oo haukkua Saint jarruttimia vaan kehua m8000! Mutta tutut paikat ja uudet paikat heti menny kivemmin läpi uusilla jarruilla. plaseboa? ehkäpä. mutta mikäs siinä jos toimii.

t. kriitikko 85

Mitäs mieltä metallic vastaan organic jarrupalat? Oon ite käyttänyt aina vain organicceja. Siis ilmeisesti metalli kestää pidempään, kestää paremmin kuumentumista ja vinkuu enemmän, mut mites se teho ja märkäpito? Jotkut sanoo että metalli on yksiselitteisesti tehokkaampi, toiset että metalli on tehokkaampi kovaa painettaessa ja että tatsi on vähän huonompi ku organic, ja vielä jotkut et metalli on siis tehottomampi??? Mikä onkaan totuus? Ja onks se märällä parempi? Jos haluun lisää jarrutehoa niin voinko saada sitä metallipaloilla vs kool stop organic?

metallisessa absoluuttisesti parempi märkäpito, kestävyys ja lopullinen voima. Jos tuntuu että on alimittaset jarrut ja sateella menee tehot, kannattaa kyllä vaihtaa metallisiin ja sisäänajaa ne kunnolla, muutenkin kuin mäessä laahaamalla.

Orgaanisissa kuivalla parempi alkupito ja helpommin kontrolloitava voima.

Metalliset purasee enempi sitte ku purasee ja jarruteho on aina varma, oli mikä paikka vaan.

Metalliset voi myös tosin olla ongelmalliset, jos on paljo joustoo, hyvät kumit, isot jarrut, kevyehkö kuski ja kohtalaisen vähän vertikaalisia ajometrejä. Jarrut ei kerkee koskaan lämmitä tarpeeksi ja sitten ne jarrut jää aina vähän sellaseksi 8/10 tuntoseksi. Tätä koin turussa saint jarruilla ja nukeproof megalla.

Mun mielestä metallisilla on selkeempi ja mukavampi ajaa noin yleisesti. Metalliset käytössä kaikissa jarruissani. Paitsi bmx-pyörässä on mustat koolstopit, että voi laahata alamäessä :innocent::innocent:

Metalliset voi paistaa kosanilla sit kun ne on imeny oljyä sisäänsä ja välillä ihan muuten vaan. Orgaaniset kun syö öljyä niin ne on entiset, paistamalla muuttuvat haperoksi.

1 tykkäys