Jarru -topikki

Mulla ei oo noista Formula Curista pahaa sanottavaa. Ennen oli kaksmäntäiset, ja uuteen pyörään on menossa neloset.

Hyvä tuntuma, tehoa, ei säätöä, kunhan sai satulan keskelle suoraks rihdattua levyä.

Näyttää hyvältä ja varaosia saa pienintä tiivistettä myöten.

Maguroissa on ne kahvat kyllä niin perseestä että ei voi suositella, kokeiltu on. Toimii mutta tosi muovisen tuntuset. Shimanot on aina turvalliset, helpot ja itelläki käytössä mutta esim tollasia curia olis kiva koittaa. Ylipäätään pitää olla mineraaliöljyllä ja helpot ilmata pelkästä kahvasta, se on jotenki tärkee juttu. Ja vetopyörää nelimäntäset aina! Sramia hommaisin varmaan vasta jos ei mitää muuta sais.

Cura vaikuttaa ihan pätevältä vaihtoehdolta. Tuntuma vissiin enemmän shimanoa ku sramia ja mineraaliöljyllä ilmaus? Nelimäntäsinä (jotka tosiaan hakusessa) menee vähän kalliiksi :thinking:

Joo siltähän ne näyttääki.

Onko uusissa shimanoissa vielä bite point ongelmaa? Nelimäntänen slx ois kyllä varma nakki.

Sramit pitäis varmaan viedä liikkeeseen asennettavaksiki… miten voi pari ruiskua maksaa 70 euroa :roll_eyes:

1 tykkäys

Shigura kiinnostaisi itseä, mietin josko Coticiin virittäisi kokeeksi jossain vaiheessa.

1 tykkäys

Code RSC käytössä ja on hyvät jarrut. Dot öljyn käyttö ei ongelma, koska Sramin ilmaussarja ja nopat on todella hyvät kierteillä.
Shimano XT.t oli ennen. Nekin hyvät, mutta SRAM paremmat säädöt tuntumaan. Jos pari sataa on laittaa, niin slx 4 mäntäiset varmaan itse laittaisin.
Curasta ei kokemusta.

Hays dominion on kuulemma myös hyvät, mutta hinta on varmaan yli 300.


Tein tommosen Shiguran ku en osannu tilata oikeaa Maguran sovitinta ulkomailta.
Mielipiteitä Maguran osien saamisesta Suomesta?

1 tykkäys

https://www.electrobike.fi/sahkopyoranosat/jarrut/magura-tarvikkeet-osat/magura-varaosat.html

1 tykkäys

Samaa olin tulossa, eli Electrobikestä löytyy ihan hyllytavarana melkein kaikkea.
Mut noin niinku adapterihommissa ihan sama mikä merkki siinä lukee, kuha on oikeaa kokoa. Joskus tarttee vähän viilaa/rälläkkää näyttää random osia käyttäessä.

Jees tuota satulan mahtumista tuohon shimanon adapteriin kuumottelinkin mutta hyvin mahtui, ei tosin milliäkään jäänyt tilaa.

Seuraavaksi varmaan 1 sormen vipuset tai sitten shimanon kahvat kokonaan nykyisten alkuperäisten tilalle. Kovin on vaan hintaa noilla pelkillä 1 sormi vipusilla :roll_eyes: eikä ole edes reach säätöä… Katellaan.


Kaikkee sitä oppii vaikkei aina tahtoiskaan! Ramimiehellä nykyään 200 mm post mountti boxxerissa ja laitoin muiniksina 180->203 adapterilla jarrun kiinni :cowboy_hat_face:

Mietin vielä että miten on jarrutuntuma näin onneton vaikka on muka nelipytty olevinaan ja kaikkea :clown_face:

3 tykkäystä

Hoho.

Mulla käynyt ihan samalla tavalla. Pyörän ostin käytettynä ja varmaan 4kk ihmettelin, miksei XT 4 mäntäisissä riittänyt tehot. Mä vaihdoin palat ja putsailin, kunnes tajusin, että olemassa oleva mountti oli pykälää liian iso.

Irrottelin reehoosta magurat pois ja asensin saintit tilalle.
Tykkäsin kyl noitten mt7 tuntumasta ja tehosta, mut tuntui et jatkuvasti jotain pientä ongelmaa ja aika perseestä ilmata.
Nyt on kaikis pyöris virvelitehtaan jarrut ja hyvä mieli.

4 tykkäystä