Dropperit

“Kaikki droppereista ja nakeista” eikä dropperiketjua oo. Nakkiketjun saa alottaa joku muu.

Itsellä Crank Brothersin Highline 160mm, johon olen ollut tyytyväinen. Asennuksessa on ehkä yks vähän tiukempi mutka, joka saattaa aiheuttaa sen että satunnaisesti kovimmilla pakkasilla vaijerin liike vähän laahaa. Pitää kokeilla jotain liukasteita vaijeriin, enempi näen tän user errorina kuin tuotteen mokana. En ole ehkä ajanut tolla niin paljon että uskaltaisin mitään puhua kestävyydestä, mutta tuntuu tukevalta ja tuntuma on hyvä. Tulen sitten valittamaan kun ongelmia tulee.

Tässä välipäivinä lainasin kaverin pyörää jossa reverb 125mm. Tolpalla on toki ajettu paljon enemmän kuin omalla highlinella, mutta vähän häiritsee tommonen pieni liike satulan clampissa. Ei tietenkään ajossa vaan enemmän henkistä ahdistusta. Nää hydraulisesti toimivat ei kai perinteisesti tykkää kylmästä ja niinpä tämäkin jysähti paikalleen yhden pakkasasteen nähtyään. Kuulemma ilmauksella ja muulla huollolla nää saa toimimaan kylmässäkin, mutta tämä yksilö oli juuri käynyt huollossa joten paljoa en tuohon luottaisi, vaan kylmemmillä ilmoilla sitten päivittäisi reverbin vaijerilla toimivaksi. Semmonen ikävä homma kävi että vaikkei tätä sitten tullut oikein käytettyä niin pari kertaa epähuomiossa nostin pyörää satulasta, joten kai sinne pääsi ilmaa sisään. Lämpimänä tolppa liikkuu ihan hyvin, mutta kun äänenä on semmonen masentunut pieru niin vähän hävettää tämmöinen lainapyörän kohtelu. Paljonhan näitä on liikenteessä ja varmaan ihan hyvä tolppa jos osaa käyttää.

Mites muilla?

1 tykkäys

Itsellä oli reverb 2 vuotta orangessa ei sinäänsä valittamista silloin kun se toimi. Lainasin kaverille kun se lähti lappii syksyllä ja säilytti pyörää yhden pakkas yön autossaan jonka jälkeen lopetti täysin toimintansa. Huollonkin jälkeen oli todella tahmea. Nyt on ollut tarkoitus hommata bfe:hen dropperi mutta en osaa päättää minkä homnaisin. Brand-x maksaa parhaimmillaan satasen, mutta voiko se olla hyvä?

nakkiketju aloitettu

Brand X kyllä suosittelen. 150mm versio mulla. Yli vuosi käytössä ja toimii niinku uus. Perus “pyörivää” klappia vähän, mutta niin on kyllä vähän kaikissa. Kerran oon laittanut lisää ilmaa. Vipu on aika hintelä, joka onki ainut asia missä tolpan halpa hinta näkyy toiminnassa. Ilmeisesti 170mm versio tulee kans kohta. BRAND X on minusta erittäin kunniallinen dropperi ja on oikeasti toiminnassaan ihan top level

Brand X -tolpan toimivuus pakkasilla kiinnostaa

Meil samat! 160mm highline ja venttiilin sulkeutumisen kanssa ollu vähän ongelmia huonojen kelien jälkeen ja kylmällä. Uitin sen kiertyvän osan parafiinivahassa ja laitoin pienemmän jousen sen isomman jousen sisälle. Lisäks vaihdoin remoten wolftoothin omaan koska sen saa kiinni jarrukahvaan (I-spec II) nyt on pelittäny suht. hyvin. Kylmällä kyllä aika hidas mutta kun pelaa kummiskin niin ei haittaa.

Juu, toi Highline itellä kans ja sama virsi täälläkin. Pakkasilla toimii melko hitaasti tai venttiili saattaa jäädä vähän auki. Pitää varmaan tehdä noi samat temput ja asentaa cablelubie joita tässä hiljattain tilailtiin. Tykkään kyllä siitä vivun monipuolisesta säädöstä, vaikka se sarana onkin tosi halvan oloinen ja vaatii rasvaamista usein ja paljon

toimii ainakin kahden tolpan kokemuksella

1 tykkäys

Paras remote tohon olis semmonen jossa olis oma jousi, että se vähän niinkun auttais sen kaapelin takaisinvetäytymistä. :smiley:

Pro Koryak ollut nyt tovin käytössä 120mm matkalla. Muista droppereista ei ajokokemusta, mutta ihan hyvin on korkeussäädöt toimineet kelistä riippumatta. Lisäksi tuo integroituu tosi nätisti saman lafkan jarrukaffaan jossei siinä halua esim etuvaihtajan triggeriä pitää.

Yksipulttinen satulaklämppi vähän harmittaa, on nääs kahdesti vaihtunut kulmakin perseen kohdatessa satulan kärjen vähän lujempaa. Suunnitelmissa on laittaa kulmansäätömekanismiin vähän kitkatahnaa ja/tai kiristää tuo ihan momenttiavaimella jos vielä temppuilee.

mullon semmone mekaaninen ICE v8. ei muute jäädy! mut onha se kolho ja klappaa sivusuunnassa hulluna. plus nyt se on alkanu pyörii ympäri eli ei lukitu ees suoraan… mut eiköhän se avaamalla selviä ja saaha kuntoon

retropyörään (27,2 tolppa) aivan hyvä valinta!

Brand X team +1
Itellä 125mm, oon aatellu hankkii 150 mm et vois slämmää

siellähän se muuten crc sivulla onki ihan in stock 170mm brand x. Ja uus hienompi vipukin.

muutenki oli uusia pätevän näkösiä brand x vipuja

on se paras merkki

siellä sisällä on semmoiset 3x4x20mm muoviset liukupalat jotka osaavat kulua niin että ne tippuvat pois. tein duunissa uudet POM-muovista rautasahalla, viilalla ja hiomapaperilla. enää ei ole klappia.
uusia saa kai kaupastakin ostamalla. mutta tuskin kestävät paremmin.

Hetkinen, toi vipuhan on ollut jo hetken. Ainakin mä kesällä ostin 150mm ja mukana oli samanlainen. Mietinkin et mun mielestä aivan hyvä vipu vaikka internetissä moititaan.

1 tykkäys

Onko kokemuksia tolpan shimmin käytöstä maastohommissa? Netti väittää että saattaa mennä hiekkaa väliin ja alkaa jossain vaiheessa nitistä ja natista. Olisi kuitenkin niin kätevä tilanne laittaa 31,6-> 34,9mm shimmi, että varmaan joudun kokeilemaan.

Ai onks 34,9 joku uus paras? Kaikkea ne runkovalmistajat keksiikin. Laittaisin shimmin ja kattoisin miten toimii ja oottaisin hyvää tarjousta oikeen kokosesta tolpasta. Oletan että vähä kalliimpia ku edeltäjät.

Oon ymmärtänyt että yleisellä tasolla dropperin sisuskalut voidaan tehdä vähemmän ahtaiksi mitä suurempaa tolpan ulkohalkaisijaa pystytään käyttämään