Valot

Hei, nyt kun synkät ja myrskyiset yöt alkavat niin tähän lankaan voit postata kokemuksia valoista.

Aloitan itse magicshinen halvimmalla tuotteella, MJ-900b oli XXL:ssä 50e

Valo on kirkas ja siinä on vakiona kolme kirkkaustasoa ja vilkku. Sammuu pitämällä virtanappia pohjassa ja muistaa mihin asetukseen jätettiin kunnes akku irroitetaan. Ei sisällä mitään ledejä jotka kertoisivat josko akku on kiinni vai ei. Ajattelin käyttää valoa kypärässä. Laatu vaikuttaa hyvältä.

Bluetooth-toiminnallisuus on appilla joka on syöpää. 0/5

Ensihiplailulta valolle muuten 4/5, tuo bluetooth-toiminnallisuus jota tosin ei edes mainostettu vie yhden pisteen :smiley:

Moon meteor storm 1300 oli eräässä suosikkikaupassani Töölön pyörässä kilpailukykyiseen hintaan, ja hommasin sen sitten toissa talvea vasten maastoajoon. Kiitämme: valotehoa riittää, usb-lataus, akku kestää hyvin pakkasillakin, valokeilan muoto on reunoista erittäin pehmeä. Maastoon tarkoitetun valon pyöreä keila ei ole maantielle paras, mutta oon silti saattanut ottaa tämän tuikun lisävaloksi breveteille tai retkeilyyn dynkyn ja b&m iq-x:n rinnalle, kun tiedossa on ollut ajoa säkkipimeässä, mihin stvzo-keila ei vältsiin riitä.

Ite miettin tilata hyväksi havaittuja usb-piuhallisia tuikkuja,kun niihin voi laittaa akuksi varavirtalähteen. Niitä saa helposti uusia/käytettyjä ja laatu parempi ku yleisesti kiinasta ostetuilla valojen mukana tulevissa akuissa.

Jos tollasia usbstä virran ottavia laadukkaampia valoja on kohtuu hinnalla jossain suomessa/euroopassa niin kiinnostaa.

Mulla on yksi USB valo mutta on ollut ongelmia sen kanssa kun mun virtalähteet sammuttaa sen jos se on osa kuormalla ja sit se välkkyy kamalasti täysillä tai sit just toisinpäin. Kahdella USB varavirtalähteellä kokeillut.

Mulla on käytössä 1kpl magicshine mj-858 mihin ostin xxl:st isomman akun kun alkuperäinen ei oikein kestänyt. Kypärässä mulla on Lumonite air 1500 ja työmatkoille sekä muihin kuin metsis ajeluihin Fenix bcr30 r. Sit on jotai kiinan ledei takavaloina mitkä kyl olleet yllättävänkin hyviä.

1 tykkäys

Mullakin on mtb-valot vaikken ihan hirveesti pimeellä jaksakaan käydä ajelee, mut onhan siinä hauska seikkailutunnelma toisaalta parhaimmillaan! Tangossa on kiinni Spanninga Thor lamppu, 1100 lumenia tehoa ja akun kesto ihan järjetön joku 6 tuntia max powerillakin. Kypärässä on pieni Moon Meteor 200 lumenin valo. Se on kreisi juttu että tavallaan noi näyttää kiilan keskiosasta about yhtä kirkkailta mutta siinä Moonissa sitä valoa ei tuu sivuille juurikaan kun taas Thor valaisee leveelti ja korkeelti. Aika toimiva setuppi ollu tollanen leveä kiila tankoon ja kapea kypärään siinä mielessä että 1300 kokonaislumenilla on selvitty mainiosti!

Melkein ärsyttävintä valojen kanssa ajelussa musta on se nappien räpellys ja lampun kääntö alas aina ku tulee yleisille teille yms. Pitäis mennä johonki umpikorpeen niin sais rauhassa antaa lamppujen loimottaa

1 tykkäys

Oma suosikki on Prismasta löytyvä Visto Roadway 1600lm -lamppu. Kypärässä olen käyttänyt Armytekin Wizard Pro 2300lm-lamppua. Viston valokiilan olen laittanut osoittamaan vähän pidemmälle, koska mielestäni Armytekin valon kantama ei ole riittävä. Armytekki onkin tosi hyvä lähelle, kun valokeila on todella leveä ja kirkas.

Molemmat on sen verran hyviä lamppuja, ettei viitsi huvikseen vaihtaa vaikka hieman mietin vaihtavani Armytekin tankoon ja kypärään voisi ostaa jonkun vähän pidemmällä valokeilalla olevan lampun. Bontragerin kypärävalot on saanut testeissä sen verran hyviä arvosteluja ja niiden hinnatkin on vielä inhimilliset.