Spessun Stumppi evo 2021

Jostain syvältä se taas kumpusi. Pyöräkuume meinaan. Kuukauden sekasin nettiä ja arvosteluja.
Sitten tuli Spessun uusi Stumpjumper video ja se sai mut ekaa kertaa edes miettimään Spessua.
Halusin sen uuden evo mallin, mutta edullisin comp malli oli myyty loppuun Euroopassa.

Paitsi Suomesta. Foxcompissa oli yks ja just mun kokoa S4. Eikun katsomaan perjantaina ja vkl heräsin yöllä 04, kun pyörä vaan pyöri mielessä.
Ei siinä ollut muuta vaihtoehtoa, kun marssia Foxcompiin aamulla jo 10min ennen aukeamista ja tehdä kaupat.
Tässä tulee kivijalan edut selkeästi eteen. A. Pyörä ei ollut sen kalliimpi kuin muuallakaan B. Vein samalla vanhan pyöräni liikkeeseen ja he vaihtoivat päittäin siitä jarrut code RSC.n ja xo1 kammet, bashguardi ohjurilla sekä nukeproofin keskiön. Klo 12 tuli viesti, että pyörät voi noutaa. Sain jopa Sramin jarrut laitettuna Shimpan vaihtajan kanssa samaan klampiin, kun liikkeessä oli hyllyssä problem solver osa tähän hommaan. Soitin vielä perään, että saisko renkaat vielä samalla litkutettuna ja no problem. Tätä on palvelu parhaimmillaan.

Ai niin se pyörä. Eka nopea lenkki takana. Keulakulma säädettiin heti slack asentoon 63.5 astetta ja keskiö jätettiin vakioksi.

Pyörä kiipesi huomattavasti paremmin kuin edellinen ja oli ketterämpi ja nopeampi poluilla. Alamäkeen sai mennä ihan kuin perus enskallakin. Varmasti on nopeampiakin pyöriä, mutta Evolink 158 ja Privateer 161 on tässä verrokkina, jotka ollut aiemmin. Joustoa on kuitenkin 150/160. Se riittää mun taidoilla vallan mainiosti. Ehkä sellainen täysii päin ja yli vaan tästä puuttuu, mutta ehkä tällä oppii jopa vähän ajamaaankin.
Suurin ero oli pyörän käsittelyn helppous ja se pomppaa ilmaan paremmin. Pyörä oli hauskempi ajaa.

11 tykkäystä

Spessu on kyllä panostanut uuteen mallistoon ja jälki on sen mukaista. Hieno pyörä :+1:

tämmönen oon kyllä varmaan sairaan hyvä, s2 kokone kiinnostelis