Q-Factor

Mitä mun täytyy tietää jos haluun leveemmälle jalat? Uuet kammet vaan?

pistä kokeeksi shimano saint polkimet ja mieti, että oliko halutunlainen tulos. Ne on leveellä.

koita sitä ja venyttele ny eka ennen ku alat uutta kampisettiä tilaamaan.

B)

1 tykkäys

Venyttely ois kova. Mul on kyl niin vahva aku ankka stance et pitää ehkä mennä syvemälle youtuben yoga-videoiden selauksessa.

Jos saintteja haluaa kokeilla ni eiks sit nimenomaan ne vanhemmat? En oo uusia missään hypistellyt ja kuvistakaan en varmaksi sano, mut vaikuttaa et noi uudet olis ehkä lähempänä kampea kuin vanhat.

Niin. Sitä ankkastancea ei ehkä kannata ruokkia lisää leventämällä.

Niin mikä sulla on suurin ongelma sen suhteen? Kantapäät ottaa kampeen vai runkoon vai mitä?

Niin ja joo, ne vanhat saintit, ja nykyset gr500. Nuo uudetki kyllä tavallaan näyttää että tulee aika leveelle, ku poljinrunko on noin muoitoiltu

Ehkä se “ongelma” (ei oo mitenkään kovinkaan paljoa höirin mut ehkä tää on semmosta hienosäädön ettimistä ku kaikki tuntuu olevan niin hyvin) että jalat käöntyy niin leveeksi että osa piikeistäkin jää käyttämättä ja osa jalasta ulkona polkimelta. Mut en osaa sanoa poistuisko tollanen qfactroria muuttamalla. Ehkä pitäis testaa jotaa fatbikea :smiley:

Tätä on tullu aikasemmin vähän pohdittua ja nyt tuli analysoitua lisää ku kaikki tuntu taas vähän uudelta. Mulla on taas ihan päinvastanen tilanne, ajan jalat ihan kiinni kammissa niin et uloimmat piikit on melkein kengän ulkopuolella ja sisäpuolella ne taas loppuu kesken. Polkimina on just nuo vanhat Saintit, et jos noi on tosi leveät niin ehkä vaan jotkut normipolkimetkin vois olla hyvät. Mitä muita jonkun Chromagin Contactin lisäks on mitkä tulis mahollisimmat lähelle kampia?

burgtec penthouse mark4 on varmaan yks kapeimman qfactoryn pedaaleja. On hyvät!

1 tykkäys

MK4 olis kyl niin hyvässä alessa bike24:ssä että melkein tekis mieli hamstrata vaikkei tavallaan tarttis. Mut nehän on toisaalta kulutustavaraa jota ottaa päähän ostella täyteen hintaan kun jokin päivä tulee se oikea tarve :thinking:

Eiköhän se tohon sit ratkennu, nyt pitää vaan olla tilaamatta hirveesti kaikkee muutakin tuolta

Tänään pitkästä aikaa ajoin maastossa muilla polkimilla kuin noilla MK4 ja huomas kyllä että Burgtecillä on tosi kapea q-factor. Ei siis paha juttu, mutta tuntu oudota, kun kengät ei hanganneetkaan ihan niin paljon kampiin :smiley:

Hyvät on kyllä Burgtecit ollu, melkein vuoden oon ajanut ja vielä toimii hyvin, ei oo akselit vääntyny tai runko hajonnu. Jotain mun vielä piti sanoa, mutta unohtui.