Postaa ajokkisi


Nyt on enskan, kommuutterin ja bemaxin lisäksi dirtti. Eka itse kasaamani pyörä. Kriteerinä oli että osat joko pengotaan laatikosta tai ostetaan käytettynä/alehintaan. Ihan kiva tuli. Donaatiosatulaan sain duunikaverilta kiitokseksi hänen renkaiden vaihtamisesta musta/pronssisen käärmeentekonahkaverhoilun!

4 tykkäystä

Itellä tyhmäpyörässä sama. Pikkusen liikaa backsweeppiä omaan makuun, mut on halpa ja komee ja sopii BMX stemmiin.

Joo eihän mulla ollut ostoperusteena yhtikäs mikään muu kuin ulkonäkö ja hinta :smiley:

Laitetaas nyt sitten tänne puolelle internettiä tämä kun tännehän tämä parhaiten sopii. Tilasin tosiaan toista runkoa jo aiemmin mutta toimitusvaikeudet sai perumaan tilauksen kun olin kärsimätön ja väsynyt kaikkeen. Sitten paistoi aurinko ja työasiat tuli kunnolla kuntoon niin tilasin On Onen Hello Daven ja lähin speksaamaan. Eilen sain viimeisen paketin ja äkkiä vaan jotenkin kasaan. Satula pitää vielä vaihtaa, hissitolppa ostaa, vaihteistoa vois päivittää kunhan tuo pakka on lopussa ja jarruihin vois panostaa. Pääasia tällä hetkellä on että tuolla voi ajaa ja voihan sillä. Painoa tais tulla 13,5kg eikä tuntunu yhtään huonolta

9 tykkäystä

Satunnaislurkkaajan foorumi ura käyntiin työsuhdepyörällä, hieman on tymäkämpi reki jos vertaa aikaisempaan canyonin xc/traili neuroniin. Tuntuu että jokaisen alamäen jälkeen kuiskii korvaan ”aja kovempaa, aja aja”. Toistaiseksi mukana tulleilla osilla, vaikka specsaus kuume on jo paha…

5 tykkäystä

Pistin päivittäen eli slx 11v sunracen pakalla, slx jarrut ja halvin hissitolppa nyt alkuun. Ois pitäny suoraan ostaa kalliimpi mutta hyvin tuo on toiminu. Satula oli ensin vaakatasossa mutta nostin vähän nokkaa. En hoksannu ennen tätä kuvaa että se keulii noin paljon. Varmaan joku mtb satula pitäis vielä hommata

4 tykkäystä

Tälle kaudelle vaihtui alle Stantonin Slackline 27,5" runko. Keulaa (130mm) ja kiekkoja lukuunottamatta muut osat siirretty viime kaudella ajossa olleesta Cotic Solaris first gen 29":stä. Nyt vasta pari sataa kilsaa alla, mutta tuntuu olevan ns. hyvä joka-paikan-höylä. Omat ajot olleet xc, trail, enduro ja dirt/bmx-rata tyyppistä neppailua. Hissimäet yms bikeparkit vielä testaamatta toistaiseksi.

5 tykkäystä

Oon muuten huomannu saman että pitkäjoustoisessa jäykkäperässä satulan pitää sojottaa ylös kun kuski ei ole painamassa jousitusta kasaan. Sit tietty jos ajaa aina satula alhaalla niin vielä enemmän tilttiä.

1 tykkäys

Varastetun pyörän tilalle tulikin sit hankittua Nordest Bardino dreambuild. Tuntuu hyvältä. Keulana 160mm Lyrikiä.

6 tykkäystä

Hyvä väri kyllä tuo Master of Reality

Voi juma


Tollanen tuli hommattua kun mahdollisuus päivitykseen tuli, eli Slash 7. Renkaiks taakse Eliminator Gravity T7/T9 ja eteen Butcher Grid Trail T9 2.35" molemmat Pepi’s R-Evolution inserteillä. Jarruiksi 4pot XT 203 Slx levyillä, Odin Elite gripit, triggeriks XT ja iskari Super Deluxe Coil Ultimate.

Muutama lenkki, pari Hiihtomaa bikepark hyppysessioo ja muutama Laajis-reissu takana. Tykkään niin vitusti.

3 tykkäystä

Moi kaikki. Oon ny pari vuotta katellu maltsun topissa näit mtb666 tarroi ja uskalsin vihdoin naputella ton osoteriville.

Siistei vehkeit jengillä täällä ja aika laidasta laitaan.

Tässä mun mäkikona ettei mee heti OT:

Kyseessä -18 vuoden Process 153SE runko jonka sain takuuna, kun tuhosin edellisen samanlaisen -15 vuoden rungon. Bikepark spekki eli kova tolppa ja 1-vaihde.

11 tykkäystä

On kyllä just sen näkönen et uskon ton vetoavan useampiin täällä.

1 tykkäys

:white_check_mark: vetoaa

Tervetuloa

1 tykkäys

Uijjuma. Stealth gray Process big love.
Ootko ajanu GEN2, miten vertaisit?
Mukava olisi kuulla ihan kotimaan kokemuksia.

Tommonen gen1 olisi vielä suurinpiirtein mahdollisuuksien rajoissa tallikaveriksi honzolle, gen2 vaatii jo elinkauppaa ja muita vakavia uhrauksia.

Mul on iha polkupyöränä tommone -20 vuoden process 153 cr dl 27.5". Pienii setup eroja noiden välillä tietty on, mut molempien geo on aika 1:1 samanlainen. Large runkoja molemmat.

Keulakulma mäkikonassa about 65 astetta tolla 170mm lyrikillä ja muovisessa sit vakio 160mm lyrikki ja 66 astetta.

Suurin ero tässä gen2:ssa oli polkutehokkuus, jonka huomas heti ekasta polkasusta (megnegillä tai ilman). Kinttujen tekemä työ menee tosi hyvin takanakille kaikissa tilanteissa kun taas gen1 bobbaa paljon enemmän kun rupee runttaamaan.

Ton takia kyl sanoisin, et gen1 perä on alamäki tykittelyssä kivempi, semmonen pohjattomuuden tunne, kun taas gen2 antaa palautetta enemmän. Iskarit varmaan kyllä vahvistaa tätä efektiä ku o CC DBair vs RS Superdeluxe megnegillä tällä hetkellä.

Tässä tää polkukona viel:

4 tykkäystä

:ballot_box_with_check: kunnollista

Eipä oo tänne tultu kauheesti kirjoteltua, oli viime vuonna mtb liekki vähän säästöliekillä ja ajelin vaan maantiepyörää. Nyt kuitenkin mtb liekki taas palaa ehkä kovemmin kun koskaan ja tuli myös hankittua uus pöörä niin pistetääs tänne:

Eli Session 9, ostin kun “halvalla” käytettynä tuli vastaan. Oikeestaan oli vuoden pyöräbudjetti jo käytetty kun poistin alkuvuodesta Commencal Clashin, mutta tälle kesää tuli kuitenkin yli 20 parkkipäivää alpeilla niin Clashi alko tuntumaan vähän liian kompromissilta jos sen speksaa noin kuluttavaan parkkiajoon ja perustelin sillä itselleni n+1.

Ero on kyllä huomattava, oon päässy vasta kaks mäkipäivää ajamaan tällä mutta rullaa yli kaikesta ja pitoa löytyy ihan tajuttomasti kun päästää vaan jarrut auki ja nojaa. Ekat vedot tällä toi saman fiiliksen Clashin jälkeen kun siirtymä jäykkäperästä täpäriin. Pari kertaa innostuin ja siinä ilmassa kallellaan olin täysin varma että nyt tulee pannut mutta jostain löyty viel just sen verran reserviä et pysy pystyssä. Piti mennä ajamaan viikonlopuksi Tsekkiin mutta vuorilla on 5°C lämmintä ja sataa koko viikonlopun niin se reissu vähän kuihtui kokoon. Korvaavana aktiviteettina meinasin mennä lähimettään tänään työntelemään koska ajiksethan tässä on.

5 tykkäystä

Makee sessari :fire:

Ja tekstist päätelle toi pyörä o löytäny kodin maantieteellisesti sille sopivast mestast