canyon torque

Sattumalta tuli tilanne, että koin semijärkeväksi ostaa taas uuden pyörän. Propainin myin (vaikka hyvä ja kaikin puolin mukava pyörä olikin) ja ostin taas uutta näprättävää tilalle. Alamäkipyörä alamäkipyörän tilalle.


Elikkäs mullet CF8, vaihtoon meni aika paljon. Fox 38 → 40. Keulassa oli jarrukierteet korkattu, joten sain hyvään hintaan ja pistin helicoilit
12-vaihteinen XT 11-vaihteiseen zeehen. 11-34 ultegran pakka ja XT liipasin, toimii. Yksivaihdekamat on tallella, mutta päätin pitää ainakin alkuun vaihteet, ettei tartte läpivientien kanssa taistella, jos haluaakin vaihteet syystä tai toisesta.
kammet XT:stä Zeehen
jarrulevyt XT:stä Maguraan
jäykkä tolppa ja camosatula
ja etukiekko 29→650b, timelessin napa ja sama fr560-vanne kuin takanankin

ehkä pistän jonkun bashguardin vielä, ja polkimiksi vois pistää vanhat kunnon burgtecit

8 tykkäystä

Jumalauta :cowboy_hat_face: :cowboy_hat_face:

Mylly!! Oispa itelläki fox40 kashima ihanuutta.

Kyl, hyvin menee kashiman kimallus tuon rungon värin kanssa

Tässähän on vakiona factory-iskarikin. Eli lienee pakko aikanaan ostaa oranssi jousi, ettei sekään jää kauempaa epäselväksi

Nopean näköinen pyörä!

Mites hyvin toi Ultegra + XT toimii yhteen, mulla oli jotenkin käsitys että road 11 pakka on eri levyinen ku MTB? Oon kaivannu kippurasarviseen hiekkatiepyörääni välillä vähän kevyempää välitystä nimittäin ja oon liian laiska kokeilemaan sopiiko pakat ristiin. :smiley:

No oikeastihan mä en ole tällä ajanut kuin ehkä 500 metriä jäisissä olosuhteissa, mutta Shimanon maantie-hyperglide on fyysisesti vajaan pari milliä leveämpi kuin maastoon tarkoitettu hyperglide, ja rattaiden speissaus on sama. En tosin ole mittaamalla varmistanut, mutta netistä vaan luin ja omat testailut tukevat tätä. Ja se maantievapari on leveämpi, että sais ne 25 hampaan pakat mahtumaan napaan ilman, että ottaa pinnoihin kiinni. 34-hampainen maantiepakka mahtuu jo maastovapariinkin

Oikeastihan voimanstiirto on mitä on siksi, että mulla ei ollut sopivaa kymppipakkaa zeen kanssa käytettäväksi, mutta sattumalta oli käsillä jonkin verran ajettua ultegraa :smiley:

Ei kai siinä, pitää kokeilla ite kuhan lumet vähän sulaa. Eli viikon-kahden päästä varmaan. :smiley:

Huuuuuuh!!! Törkee mylly, varmasti hyvä!





Vähän päivitystä. Myin pyörän viime syksynä vakiokokoonpaossa ja ostin saman pyörän uudelleen kokoa pienempänä :smiley: Onneksi vakiokeulat, voimasiirrot jne olivat ajamattomat ja pyörän hinta oli Cayonilla myös noussut jotain 500 €, vaikka speksit pysyivät tismalleen samoina. Eli oli helppo myydä melkein ilman rahallisia tappioita.

Keulaan vaihdoin 29" alajalat ja lyhyemmän offseti Mojo MORC -kruunut. Kammet myös muodikkaasti 155 mm ja polkimiksi vanhat kunnon Burgtecit. Ja tangoksi 40 mm nousulla Renthal. Testissä myös tori.fi Suntour triair -ilmaiskari. Koska oli halpa ja lähellä.

3 tykkäystä

On myllyn näköne!
Myin just oman mäkipyörän pois ja kiinnostais hommata tilalle torkki tuplakruunulla, mut siinä kaupasta saatavas versios on aika kököt palikat. Niin tarttis varmaa ite kasailla. Mitä sul on täs keulas joustoa? Ja onks mullet?

Erittäin lezo

Torisäätö-triairista kiinnostaa kuulla kokemuksia jahka kerkeet makustelemaan!

On 29" nyt edessä. Mukavampi kun etupää on ylempänä kuin pikkukiekkokokoonpanossa. Vaikka pikkuetukiekollakin olin säätänyt keulan a-c:n niin, että pienempi etukiekko huomioitunakin, geometria oli sama kuin vakiona.

Triairiin laitoin ekalle testipäivälle vaan jotkut paineet, että sägi oli karkeasti vähän vajaa 30 %. Positiivipuolella yksi tokeni ja negatiivipuolella ei mitään, IFP: paineisiin en tehnyt muutoksia. Ei kyllä jäänyt iskarin tuntuman testistä juuri mitään käteen, kun toistaiseksi ainoat ajot kyseisellä iskarilla olivat Sappeella viime lauantaina. Lämpötila tuntuu kuin 0 ja vettä tuli kunnolla. Eniten tuli tunnusteltua hyistä vettä kengissä ja kohmeisia sormia :smiley: Mutta Teijoon pitäisi tulevana lauantaina ehtiä toivottavasti paremmalla säällä iskaria tunnustelemaan. Ja vaati kyllä totuttelua nuo lyhkäiset kammetkin.