No… tää tuli puskista itellenikin kun olin just virittäytynyt odottelemaan Honzo ESD:n runkosettiä.
Kuten ESD:n triidissä oli vähän puhetta niin rungon lisäksi tallissa oli keula ja kiekot 29er-hommiin.
No sitten selasin internettiä ja törmäsin johonkin mitä ei oikein osannut ohittaa - tommonen Santiksen runko ja ihan käypäiseen hintaan - aleprossa oli yli 30% ja silloin myö, ystävät hyvät, kaivetaan lompakosta pinkka ja avataan setelirulla.
Jarrutkin oli tallissa, joten piti keksiä loput osat ja ESD-triidin innoittamana laitoin koriin: Deore-takahäkin,
XT-vivun,
(halvimmat) stylo-kammet ja
Cane Creekin 40-sarjan IS laakerin.
Sitten odotin kaikkea saapuvaksi, unohdin että keula on 130mm ja tilasin uuden debonair-ruodon 150mm mitassa, ja sitten luin että plussilla ajaessa HT tykkäisi 160mm keulasta. Tai sen keskiö tykkäis. No nyt on 150mm ja 29erit alla ja so not.
Runkosetti tuli Foxin DPS-iskarilla. Ihan jeppis ainakin ensilenkkien perusteella. Vaihteet sain menemään ihan ok säätöihin ja koska Cruzin vaijerikujitukset oli ihan hirveät, niin alkuun meni vanhan pyörän mitoista liian lyhyt takajarruletku rungon sisältä jääden näkyviin tangon päästä max. 15cm. Kuitenkin niin, että ihan paskat housussa piti kokeilla.
Sitten keksin Jagwiren keltaiset jarruletkut ja nyt sininen runko kruunattiin ruotsalaisittain keltaisella. Tupit ja flätit pitäis varmaan olla kans.
Keulan paineet on vähän auki vielä, tosi pomppiva peli mutta vähän kovempaa pitäisi päästä. En usko että odotukset olisi yhtään liian korkealla pyörän suhteen. Säätöjä pitää vaan hakea.
Joka tapauksessa, tässä mun eka bikechecki. Oon aina halunnut tehdä bikecheckin ja nyt kun “tein” pyörän, niin se on ilo kaiketi toteuttaa.
Tähän mennessä paljolti 27.5"+ kampetta ollut alla niin onhan tää 29er erikoinen menijä kivikkorännissä ja -mäessä.
Päivityslistalla olisi vähän leveämmät kehät. 25mm sisäleveys on karvan vähän 2.5" kumeille. Edessä DHF ja takana HRII
Oks paha?