Itse olen 183cm ja tuntuu, että mulle mukavimmalta tuntuu vähän snadi pyörä.
Parhaillaan tallista löytyy kolme maastopyörää ja niiden perusteella osaan nyt vähän sanoa, että minne omat preferenssit asettuu. En ole RADeja laskenut, eli lähinnä Reachin (ja chainstayn) mukaan mennään.
BTR Belter - reach 450, cs 415
Tallboy 4 - reach 470, cs 440
Cotic Solarismax - reach 486, cs 444
Belter on itselle vähän snadi, siitä ei pääse mihinkään. Kaipaisin vähän lisää pituutta sekä reachiin, että chainstayihin. On toki 27,5" joka selittää tota CS:n mittaa, mutta siitäkin huolimatta kaipaisin niitä vähän pidemmiksi. Tuollaisenaan vähän turhan kiukkuinen ja lyhyet chainstayt jotenkin sotii superloivaa keulakulmaa vastaan. Mut toisaalta aika sama, toi nyt on muutenkin tuollainen erikoispyörä johon ei järkimaailman lait ihan päde. Pirun hauskahan se tuollaisenaankin on.
Mut ehkä yleisesti oma preferenssi sit löytyis muuten jostain tuolta Tallboyn ja Coticin mittojen välistä. Tallboy vois olla vähän pidempi, Cotic vähän lyhyempi. Chainstayt erityisesti on sellainen, joka tuntuu itsellä vaikuttavan paljon. Santassa 440 cs:t pitkässä asennossa tuntuu tosi hyviltä, kun taas sit Coticissa 4 milliä pidemmät tuntuu jotenkin liian pitkiltä. En usko, että oikeasti tuntisin neljän millin eroa, joten eiköhän se kokonaispituus reach + cs oo tossa se juttu jota itse vähän vierastaa. Kuitenkin esim. bunnyhoppia yrittäessä tuntuu, et toi Cotic ei vaan meinaa nousta samalla tapaa kun (jopa mun paskalla tekniikalla) BTR tai Santa nousee.
Nyt oon katsellut vähän siihen malliin tuota Kavenzia, et tekis mieli pistää Santa ja Cotic kiertoon ja hankkia sellainen tilalle. Siinähän voi itse valita geometrian mitat, niin sit tulis oikeasti ajankohtaiseksi tää speksailu…
ps. jos Solarismax (tai erityisesti sen runko) kiinnostaa niin saa pistää koodia, uskoisin et se on lähdössä pian eteenpäin, oli miten oli. Vähän itseä pidemmälle tai muuten pidempiin pyöriin tottuneelle kyseessä ihan huippurunko. Lyhyehkö keula + loiva keulakulma on jäpärissä puhdasta voittoa kyllä.