Bike check: Cotic BFEMAX

On tästä kuvia jo ollu, mutta laitetaas nyt speksit kaikkien ihmeteltäväks. Ostin tän rungon heti kun nää tuli myyntiin keväällä, ja hyvä niin. Niiden piti kait riittää loppuvuodeks, mutta myytiin loppuun neljässä viikossa. Huh. On ollut kyllä huikee kampe, se raaka M-kokoinen Taival oli mulla ennen tätä. Cotic istuu jotenkin vielä paremmin mulle. Meinasin jo myydä kerran sähköpäissäni mut tulin järkiini. Tällä on tullut kyllä ajettua omaa täysiä, ja koko ajan lujempaa. Ajaminen kehittyny ihan mielettömästi. Runko on livenä todella hieno, ja laatu erittäin viimeisteltyä. Downtube on Reynoldsia, muuten Coticin omas ohennettua putkee.
Päivityksiä nyt isommin oo tulossa, jarruista ehkä kahvat vaihdan Shimpan XT, jos/kun nuo orkkikset antautuu. Vaihteisto on vähän niinku testissä, ja hyvin on kyllä parin lenkin ajan pelittänyt. Nukeproofin insertit on venyneet, ja heiluu renkaiden sisässä. Niiden pitäis siis istua silleen tiiviisti kehän päällä, ja niin ne uutena tekikin. Mutta tuntuvat toimivan, koska joka lenkillä vähän kolisee, ja kiekot on lommottomat ja suorat. Renkaat on tosi jyhkeellä kyljellä. Tarkotuksena ajaa pienillä paineilla, mutta rengas ei sais taittua alle kuitenkaan. Painavat, mutta ei mua kiinnosta. Koko pyörä on painava. Kuskikin, ja siitä voi sit yrittää keventää.

Cotic BFeMAX, koko L
Rockshox 35 Gold 160mm
Hope H2 ohjainlaakeri
Deore M5100 11sp 11-51 pakka
Deore M5100 vaihtaja
XT triggeri
Sram 1X gxp-kammet, Superstar Components 32t ovaali
Absoluteblack bashguide
Superstar Components Nano Evo flätit
Magura MT5 180/180
Spank 40mm stemmi
Ride Alpha 780/30mm tanko
Ergon GA2
Oneup 180 tolppa ja vipu
Brooks Cambium C15
Hope clamp
Hope Fortus 30 kiekot
Nukeproof ARD insertit
29x2.6" BLCK DMND casing Specialized Renegade takana ja Hillbilly edessä
Oneupin pumppu, jonka sisällä työkalut
Spessun sivustaladattava pulloteline, plus kolme Fidlockin mounttia muissa paikoissa. Niitä sattu pyörimään nurkissa.

9 tykkäystä

On noi Coticit vain hienoja pyöriä👍

Tää on kyllä hieno ja itekin tätä fiilisteli kun julkastiin. Saa nähä pitääkö päivittää tälläseen jossain kohtaa.