Projekti: Tepin Juma€#&ta Sa@*€&a EI Pe#*€le mitä sekoilua.

Eli pakko oli saada lappiin joku pyörä ja hyllyssä oli yksi. Montikan Foxy R koossa L.
En ole pitkän huiskea enkä komea mutta mitat riittää justiinsa.

Nyt muutaman tunnin ajaneena PAKKO heittää ass ramin vaihtajalla vesilintua ja vaihtaa toveri shimanon 12v raiteiltasuistajaan.

G2 jarrut tuntuu ihan toimivilta, mutta vaikka mitä pitää vaihtaa.

Kuvia en saa vielä laittaa kun oon noob.

5 tykkäystä

Heitetääs kuvalla.

Speksaus meni hanurillee ehkä. katotaan vaihtuuko vielä lelumiinistä huliluituseen.

Renkaat tilattu ja tanko postissa jne.

2 tykkäystä

Juu. Ei käyny nää tuohon pyörään niin heivasin pyörän mäkeen ja hankin vähän erilaisen tilalle. Perkele mitä sekoilua

2 tykkäystä

Hyvä meno. Mulla moiset kuviot veis puoltoista vuotta.

2 tykkäystä

Juu. Taidan tässä Molli kakkosta odotellessa kasailla yhen 27,5 kiekon jotta saa huvikseen kokeilla mullettia sit joskus.

Taina myös vaihtaa vakkari 175 kammet 165 pitkiin kampiin kun sellanen mahdollisuus olisi.

Toivotaan että pääsis jo ens viikolla ajelemaankin.

Huhhuh, Pekka.
Jos joku tietää, mistä sais hyllystä 26 tai 29 koossa DHF:ää sticky rubberina tahi maxxgrippinä, siis tanwallina, niin ottakaa minun rahani minä haluan!

Ite oon yllättävän vähän havainnut eroa 175-170-165 kampien välillä, polkeminen ei tunnu hirveesti erilaiselta, eikä polkimetkaan kolise kiviin kauheesti erilailla IMO. Enemmän mun mielestä vaikuttaa perus jousituksen sagi ja jousen voimakkuus/ilmanpaine ja jopa polkimien paksuus. Mut ajomiehet on vähän eri mieltä. En tiiä sit niin, paras kun itse kokeilee.

Kiinnostelevaa pohdintaa kammen pituudesta https://www.4130.fi/avopolkimet/kampien-pituus-perusteltu-mitta-vai-tiukassa-oleva-myytti/

Siis en minä välitä siitä mitä joku tutkimus sanoo koska minä en ole kaikki muut, mutta tässä tapauksessa 165 menee koska tykkään kiivetä esim. Puijon noin 100-115rpm ja sillon tollanen ratapyörästä tuttu mitta tuntuu vaan paremmalta omaan kinttuun.

Toinen onnekas sattuma sen myötä on että hissitolpan vaijeri ei jumitu rungon mutkaan kun haluaa käyttää dropperin kokomittaa. L kokonen montikka on isohko pörä ja nyt kun dropperin saa jätettyy muutaman millin ylemmäs ja elämä helpottuu.

1 tykkäys

Tulihan se.

2 tykkäystä

Noniin eli nyt ei löytyny vielä kaikkia palikoita kaapin periltä. Takanatti leveydeltään 2,4 on jossain helevetissä ja mietin oisko carbonara 35mm tanko kummiski kivempi kun nyt on tuo 30mm 35mm stemmi.


Kaikki uuteen xt etuseen käyvät avaimet on pöllitty eli vielä mennään tää päivä 175 pitkillä.
nyt vaan mietin mitä teli noitten vitun rumien keltasten juttuken kanssa.
pari teippaus ideaa alkuun. Toisaalta vois “stickerbombata” keltasten yli ja vetää kirkkaat suojateipit päälle

2 tykkäystä

Tää kyllä siisti stealth pyörä. Noi puoliksi läpinäkyvät ruskeat teipit ei kyllä ehkä ois oma eka valinta… saisko jostain tilattua vaikka mustat tarrat ja lätkäsis vaan päälle? Saattais ainakin omaa esteettistä silmää hivellä :wink:

Kova.

Oon aina vähä kahen vaiheilla mtb käytössä noist tanwalleista esteettisesti. Mutta tähän tuntuu sopivan!

Jos noi xt-kammet jää ylimääräseks ni saattaisin olla kiinnostunut niistä :slight_smile: laita vaiks viestiä.

DHR löyty ja kammet napsahti paikalleen

ratkaisu löytyi.

sit vaan kirkkaat teipit päälle.
Perkeleen kovaa pitää ajaa että herää eloon mutta pitää vaan sit ajaa.

2 tykkäystä

Fit4 en oo oikein varma🤔 katellaa jos tänkin oppis

Kyllä se siitä.


Nyt rupee olee sellanen nam. Iha vähän painetta alas ja nyt rupee tuntuu omalta.

Huomenna Puijolle kivikkojuurakkoo ajelee ja kattelee pitäskö ohjaamossa laittaa vielä haisemaan.

1 tykkäys

Noniiiin. Ei ois pitäny alottaa uusiks koko mehtäpyöräilyä.
Eli Kaikkien muitten hankintojen ohella pyörään tulee taas laitettua liikaa kiinni, MUTTA silti…
-Satulahan ei nyt toiminut alkuunkaan. SDG:n kanssa ollut aina viha/viha suhde. Eli joku hyvempi tilalle.
-Ohjaustanko pitänee hankkia reilummalla risellä, koska headtubeahan tuossa laitteessa ei hirveesti ole ja 490 reach luo välillä jyrkissä neulansilmissä hiukan kamikaze tunnelmaa. Eli jos alottais vaikka 30mm nousevalla Rentukalla alottas.
-Lamelligripit testiin, koska sellaset nyt on.
-Lukkopolkimet takas kiinni.

Perkeleen mukava pyörä vaikka välillä pelottaakin!

P.S Keula rupes toimii, mutta perälle pitää tehä varmaan jotain. Tunettelua tai tunetteluun lähetys.

Iskaria ei kyllä ihan hevillä kannata tunetteluun lähettää, vaikka sitä joissain piireissä allekirjoitetaankin… Tai en niin kovin usko että tossa ihan väärä tune tossa iskarissa tohon runkoon on.

Mitä ominaisuuksia haet takajoustolta? Tai mitä se nyt tekee ja ei tee väärin?

Nou hätä. Eilen löyty hyvä louhosjuurakkohelvetti säätää iskari, 2 naksuu reboundia ja rupes toimii hyvin vauhdissa.

Eli iskunvaimennus puoli on nyt aikas hyvä keula on pirun hyvä ja iskasi on jo hyvä.

Ehkä joutuu testaa 30mm nousulla varustettua tankoa vielä, niin sit on aika redi epic ajoille.

Tänään laitoin haisemaan ohjaamossa.
Eilisen reittikehittelyn tuloksena huomasin kaipaavani pikkusen korkeutta ohjaamoon pirun jyrkissä kohdissa. 40mm nousulla oleva läskitanko kiinni ja takas mettään.

Ja mulle markkinoitiin 30mm rise sillä, että 40mm käyttää vaan isot kuskit.
Ootko tykänny noista lamellikahvoista?