Postaa ajokkisi

:sunglasses:

7 tykkäystä

Näin vaan mennään.

2 tykkäystä

Ite täs hesalan kepussa testailemssa toimiiko kuvien uppaaminen amazonin pilveen

2 tykkäystä


Sorry floodaus mut tää on mun paras pyörä 4evah

4 tykkäystä

NBD, helmikuussa tilattu pyörä tuli. Ehdin just pysäyttää postikustin kun se oli pakun kanssa lähtemässä pihasta. YT capra al comp, tykkäis kovasti isommista vauhdeista kun mitä tuolla vielä lumisessa mettässä saa. Kiipeää helpommin kun enska-jäykkäperä, pito on selkeästi parempi. Sramin jarruista en oikein tykkää t. shimanomies. Tässä siis fox36 performance elite grip2, eli hidas ja nopee vaimennus säätyy sisään ja ulos. Iskari float x2 performance, eli nopean vaimennuksen säätöä tossa ei oo kumpaankaan suuntaan. Shimano xt, vaihtaja ja e13 9-46 kasetti. Vähän mummomman vaihteen voisin vielä huolia, eturatas 32.

1 tykkäys

Täs tällane vuosimallin 2016 commencal meta am v4.

Keulana on Yari, johon vaihdoin sisukset, eli kyseessä onkin nyt Lyrik RC2, tuntuu miellyttävämmältä kyllä. Iskari vaihtui kans talvella ilmasta vieteriin, nyt on 550 Nukeproof -jousi ja vois jäykempääkin koittaa kohta. Mutta sanoisin että jousitusosien päivityksellä pyörä muuttu paljon mukavammaks, ellei sitten ihan lumevaikutusta ole

3 tykkäystä

Tuollaisen hommasin 2016 loppuvuodesta kun täysjäykkä maasturi ei riittänyt enää:

Tämmöisellä oon vedelly nyt loppukesästä asti:

Mukavia pelejä molemmat, etenkin Birdi.

4 tykkäystä

Laitetaan tää nyt sitten tännekin.

Kyseessä siis tanskalaisen pikkupajan joskus 2007-9 Taiwanilla hitsauttama alsaihme. Sisäiset vedot ja kaikenlaisia muita hämäriä rakenneratkaisuita, kuten pystyputken sisään askarrellulla insertillä toteutettu tolpankiristin - pystyputki on siis 31,8 ja clampin kanssa yhtä palaa oleva shimmi sovittaa sen 27,2 milliseksi. Pitäis aikalaiskertomusten perusteella parantaa tolpan joustoa ja sitä kautta mukavuutta. Keulana saman aikakauden Magura Durin SL. Vaiheet 3x10 XT, jarrut Hope Mono Mini Prot ja ohjaamo wanhaa Ritchey WCS:aa. Tanko tosin taitaa vaihtua ainakin hetkeksi himpan leveämpään kuituiseen riseriin. Suoraa tolppaa toi kyl kaipais, mutta noin muuten ei paskempi kapistus. Ainakaan kun en paremmasta tiedä.

2 tykkäystä

Ai ai. Kaunis kulkine. Yksityiskohtaisempia kuviakin kelpais tuijotella.

Vasta muutaman kk ajellut enskalla. Pole evolink 158, jonka ostin käytettynä.
Päivitin juuri keulan Lyrik ultimate 2.1 170mm.
Muuten on vaihteisto päivitetty ja oneup toolin asensin uuteen keulaan.

2 tykkäystä

Aloitin MTB hommat vasta 2018. Eka xxl Ghostilla, jonka vaihdoin tähän Kona Process 111 dl täpäriin jo 2kk päästä.
Kona vaihtui sitten Poleen, jolla nyt ajalen.

Tuli alotettua MTB vuonna 2018 Tekniikan maailman ~1000€ maastopyörävertailun jälkeen. Ostin tietenkin ensimmäiseksi pyöräksi testin voittajan Grand Canyon AL 6:n. Ajoin aluksi paljon pururataa ja pikku hiljaa aloin löytämään itseäni vaikeammasta maastosta. Investoin dropperin, polvisuojat ja kengät flättipolkimille. Pururadat muuttui mäkisiksi traileiksi, paikallisiksi pump trackeiksi ja vauhti kasvoi. Kotona sukelsin syvemmälle mtb skeneen foorumeilla ja youtube-kanavilla.
GC alkoi saamaan kovaa runtua. Eturengas ei tuntunut kestävän ladulla ja loppuen lopuksi sain katkaistua stockki ohjaustangon. Paikallisessa pyöräilyliikkeessä ostaessani Raceface Atlasta tilalle, myyjä naureskeli, että “pitää ensin ostaa pyörä, jotta tietää millasen pyörän tarvii.” Samana kesänä testailin Trekin täpäriä, minkä jälkeen tiesin mitä tarvitsen.
GC lähti -19 alusta myyntiin ja surffailin vakavasti kaikkia täpäreitä. Foorumeilla kuitenkin eksyin lukemaan jäykkäperäsistä AM pyöristä, olin myyty. Pole Taival päätyi ostoskoriin ja kassalle. Valitettavasti kausi 2019 jäi lyhyeksi pitkittyneen toimituksen vuoksi, mutta ai että mikä vehe.
Tässä ajokit:


Pole Taival:
Voimansiirtona Sram Eagle NX GX triggerillä ja ketjuilla
Jarrut: Sram Level 180
Haarukka: Pike RC 140
Rockshox reberb dropperi
Mavic XA kiekot, renkaina Maxxis Aggressor, Minion ss

Buildi on siis TR pienillä parannuksilla. Hyvä upittaa sitten kun tarve tulee.

Tänään tuli käytyä pump trackilla, jossa kävin ajamassa GC:llä aikoinaan. Sieltä kuitenkin suoraan himaan, koska Reverbi jäi pakkasen vuoksi pohjaan. Voin kyllä sano, että ero näiden kahden pyörän välillä on kyllä huima. Polkuajossa Pole on aivan mahtava. Canyonilla kun vauhdin vuoksi alkoi maiseman lisäksi vilistä silmissä myös elämä, Polella taas tuntee elävänsä.

3 tykkäystä

Vanha surge, tasapainoisin pyörä mitä mulla on ollut. Aika yleisjyrä kaikkeen mitä tykkään ajaa. Piken vaihto keulille oli aika iso parannus vs vanhat marsun möhköt(mut hyviä nekin). Kävin ajaa ja innostuin taas pitkästä aikaa niinpaljon et tässä jopa kuva.

4 tykkäystä

Toi on kyl yks myllyimmistä jäpäreistä mitä oon testannut / nähnyt ajettavan :salutsmoker:

Surge on kova! Mulla oli kans parkkipyöränä tuo kunnes hommasin BFe:n ja tarvin osia siihen. Ois kyllä vielä tarkotus kasata uusiks, vielä on vaan auki pitäskö tossa dh-setupissa vai tekiskö tosta dirtimmän. 27.5-moodi vois kans kokeilla.

Tässä 170mm Lyrik ja 2.6 dh-renkaat jollain vanhoilla huck to flat -kiekoilla, painoa ihan hitosti.

2 tykkäystä

Oma pikkupyörä:

DMR Exalt, 170 mm joustoa ja jarrut. Kävin tänään hiukan hyppimässä ja BMX-radalla, aika näppärä pyörä.

3 tykkäystä

Täysin sairas/upea :hail:

Voi moro miten upee. Tuplakruunut jäykkäperissä on kyllä mun heikko kohta.

on siellä ollu kupittaalla ihmettelemistä!

SICK

freeride never surrender

Noniiiiii