Funduro Cup 2022

Ellivuori erittäin tervetullut näin satakuntalaisen kannalta. Mielestäni pienemmät paikalliset “mini-endurokisat” olisivat erittäin tervetulleita. Syksyllä pyöriteltiin muutaman kaverin kanssa ajatusta alueellisen sarjan pystyyn pistämisestä.

2 tykkäystä

peukkuu kaikelle paikalliselle ja pienemmälle toiminalle. :black_heart:
Varmasti kaikennäköselle tekemiselle löytyy osallistujansa…

Pitääpä tuota Yllästä harkita ja toivoa jäykkäperän kanssa, että puurajan yläpuolella ajetaan mahdollisimman vähän, eheheh. Vaikka onkin ehkä se vähiten mieluisa vaihtiehto täällä pohjoisessa niin kokonaiskuvassa hyvä juttu, että tällaisen valmiin kiertueen ja instanssin vieminen uusiin paikkoihin on vain hyvä asia. Etenkin, jos suosituimmissa paikoissa on sitten omia kilpailuja.

Ilmoittautuminen kauden kilpailuihin aukesi. Avauskilpaan ilmoittauduttu, tavoitteena osallistuminen.

1 tykkäys

Ylläs vähän houkuttais, pääsis viel Puntalaankin jos se nyt ens kesänä toteutuu.

1 tykkäys

toi ois kova kombo kyllä!

Mikäli joku kohtaa tilanteen että ei pääse mielakkaan niin olen halukas lunastamaan osallistumisoikeuden kisaan.

Jooh. Jos COVID suo, niin poimin kesällä rusinat pullasta eli Levi + Ylläs.
Tavoitteena ajaa rennosti omaa kovaa.

Nonniih. Eilen julkistettiin että myös Nuuksiossa ajetaan Funduroa vuonna 2021. 12 hours later tilaisuus oli loppuunmyyty. Ei sit.

1 tykkäys

kiva että on kysyntää :smiley:

1 tykkäys

Mäkin olin ajatellu meneväni kokeilemaan kisan tai kaks, mutta toi lipunmyyntimenetelmä on kyllä aika hanurista, varsinkin kun en harrasta sosiaalisen median käyttöä.

Pitääks täs jonkun järkätä omat kisat sit

2 tykkäystä

No ainahan toi Hirsjärvi Bikepark Enduro Invitational olis…

Mut siis joo, mietin itsekin vähän et josko olis mennyt johonkin Funduro-kisoihin. Toisaalta emt, lähtökohtaisesti alamäkeen kelloa vastaan ei oo välttämättä mun juttu, aiemmat kokemukset on ainakin et mulla menee pakka ihan sekaisin heti kun kello lähtee käyntiin, pelkkää sekoilua. Ehkä silti esim Saimaan ja Ellivuoren kisat voisi testaa.

Pääkaupunkiseudun puulaaki-enduro. Osallistuisin, tai seisoisin metsässä sekuntikellon kanssa.

Edit: kyytihommat hoidossa jepulis.

1 tykkäys

Parit kuvat napsasin tosa.

Olipahan kiva nähä paljo naisoletettuja js junnukuskeja liikkeellä :heart: kunnon vetoo ja hyvää henkeä oli tapahtumassa läsnä.

4 tykkäystä

Olikin vaa mukava tunnelma kisoissa. Kiitos Toni tarroista,kuvista ja korkeista. GoPro päätti alkaa sekoilee kesken harjoitusten ni jäi elävät kuvat sitten ottamatta. Niii ja niinhän se on että ei kisaa ilman ryllyjä tai oikeestaan kaksia ja luonnollisesti vielä piti käydä hiukan siimois huilaamas.

2 tykkäystä

Tuli vihdoinkin otettua fundurot haltuun leirin ja kisan voimin. Ihmettelinkin edeltävänä päivänä että miten ei oo menny mikään pieleen, niin tietty leiriaamuna autonvuokraajaukko teki oharit ja säädin siinä kiireessä kyydit. Meni ne sitte lopulta kuin ittestään ja muutenkin onnekkaiden sattumien kautta, joten hyvä että tekikin oharit.

Leiri oli tosi kiva. Olin aloittelijoiden ryhmässä, homma alkoi pikkujarrutteluharjoituksilla, joissa samalla tais vähän kattella ohjaajat ryhmän yleistä tasoa. Aikaa olisi voitu käyttää hissiharjoitteluun, mutta koska oltiin suhteellisen samantasoisia ajajia eikä kellään hissinpelkoa, niin voitiin käyttää enempi aikaa ajohommiin. Varsinkin ekana päivänä ajelun lomassa pysähdeltiin paljon juttelemaan linjoista, juurista, ajoasennosta ja kaikesta muusta. Tokana päivänä aika samanlaisia juttuja, mutta pikkasen enemmän ajoa. Mulla ei ollut oikein mitään odotuksia leirin suhteen, mutta noi kaks päivää osuikin sitten just tarpeisiin. Tänne menisin mielelläni uudestaan.

Kisatkin oli ihan kivat. Vähän jännitti väenpaljous ja miten rennosti siellä voi lopulta ottaa treeneissä tai radalla. Harjoitusaika tulikin vähän puristettua menemään, samalla kun opetteli linjoja niin opetteli myös ajamaan, joten eihän ne EK:t kauheen hyvin muistissa pysyneet. Mutta koska treeneissä jännitti, niin itse kisat menikin sitten kohtuullisen rennosti. Lähinnä yllätti se koko kisakonseptin leppoisuus, muista lajeista kun on vähän erilaisia kokemuksia. Sai vetää just niin täysiä tai rennosti kuin itsestä tuntui. Kun jännitys katosi niin ajoin mielestäni ihan ok, vaikka olihan se edelleen samalla ajamaan opettelua ja kohkaamista. Leirin jälkeen ei ollu kisoista muuta tavoitetta kuin sellanen olo poluilla että ajan paremmin kuin ennen. Se tuli paikoin saavutettua ja muissakin kohdissa huomas vähintään mistä/miten olis pitäny ajaa. Tää oli kuitenkin tän vuoden kolmas päivä kun vein maastopyörän poluille (eka ja toka oli toi leiri), joten sija 57/73 on itelle ihan kelpo suoritus.

Tommosen hetken on näemmä Antti Nousiainen tallentanu kisoista.

9 tykkäystä

Kävin kanssa leirillä ja kisoissa. Leiriltä sai hyvin oppia sekä struktuuria omaan ajamiseen. Enduroajaminen ei enää tunnu ihan niin pyhällä hengellä menemiseltä vaan nyt kiinnittää oikeisiin asioihin (ajoasentoon, linjavalintoihin, juurien kulmiin, pumppaukseen) enemmän huomiota. Tässä omat kuulumiset leiriltä: https://www.youtube.com/watch?v=k-pizICXwqs

5 tykkäystä

Tarkoituksena ois mennä ens viikolla Ylläksen Funduroihin ja tässä majoitusvaihtoehtoja tsekkailen. Onko muita menijöitä ja innokkaita jakamaan majoitusta?