Suomen mestat vetää

Täällä voi kysellä mestoista vetää ja vinkata hyviä mestoja myös.

Pääkaupunkiseudun jännyyspaikat kyllä vienny monelle kivalle mestalle. Kätevä kyllä kun saa suoraan Mapsiin laitettua. Vielä kätevämpää olis, ku pääsis tohon myös päivittelee tilanteita. Aika vanha kartta kyseessä. https://www.google.com/maps/d/viewer?hl=en&mid=1EjSeJHsd6L9Fvt547MxhKk9YvSQ&ll=60.259151596228484%2C24.993073022988938&z=12

Sit missäs tää paikka mahtaa olla?

Rissanen oli Kuopiosta, imo siellä omi kuvattu noi vanhemmat videot.

Olin tulossa kertomaan mestasta nimeltä Kiviõli, mut sit luin otsikon.

Vinkkejä PKS tai lähiseudulla setätason mestoista? Neulaspolkua, virtaavaa yksiraiteista, jotain kivaa ja helppoa.

Onkos esim. kohtuullisen suosittu Kivikko tuttua seutua? Ainakin tuo perus EK4-pätkä on ihan leppoisaa loivaa alamäkeä ja paljon sileää kalliota. Samoilta seuduilta löytyy muitakin pätkiä.

No tuohan näyttää just sen tyyppiseltä mitä tässä haetaan. Pitääpä joku päivä vääntäytyä katsomaan. Kiitoksia.

Tässä elämä heittää savolaisen juntin hetkeks etelään, eli missäs sitä PK seudulla ajellaan niinkun yleensä?

Onhan täällä nuita mestoja. Keskuspuisto tarjoaa hyvän lähtökohdan, muita keskeisiä paikkoja esim. juuri hallainvuoren/kivikon suunta. Itse oon viime aikoina ajanut aika paljon Laajasalon suunnalla, kivoja, mutta lyhyitä polkuja. Espoossa / Vantaalla olis kans vaikka mitä, mutta niitä alueita itse tunnen vain pintapuolisesti.

Sama ehkä yleisemminkin kuvailee ajamista pk-seudulla. Ajaminen siis pitkälti sitä, että yrittää linkittää pienistä pätkistä mahdollisimman sujuvia pidempiä lenkkejä kasaan. Jollain alueilla helpompaa kuin toisaalla.

Ylempänä linkattu jännyyspaikkojen kartta tarjoaa varmaan parhaan yleiskuvan alueeseen, mutta toki ajoseuraa tai guidoja löytynee täältä tai esim. fb-ryhmistä

Omat lempparit Paloheinä, Koskela/Veräjämäki, Kivikko, Malminkartano DH

Mitkäs ne on Jyväskylän mestat vetää? Kesälle on jo Laajiksen kausari, mutta mites talvipolut ja miksei kesäpolutkin?

2 tykkäystä

Mites Kainuun alamäkipainotteiset pätkät, onko kellään tietoa? Työt vie sinne kesäksi, joten enskahommiin on aikaa.

Saispa suomen pumptrackit kartalle :drooling_face:

Fiskarsin pumptrack oli hauska. Meininki aika diy mut sellanen mis jaksaa kikkailla kauemmin ku jossain bmx radal.

Jäken LKP bike park :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 tykkäystä

Eksyin vahingossa Nummela bikeparkkiin viime viikonloppuna, voi jestas. Harmi että olin vain läpikulkumatkalla, en ehtinyt testaamaan spooreja. Dirttipuolella tyypit veti kohtuu isosti, huhhuh.