Renkaat

mul vois olla ylimääräne pari panaracer smoke + dart

aika artesaanihenkine hesan sepeleillle ja mnee iha mustaksi likaseks tiesusuolaliejusta vannejarruttaessa mut näyttäs ns oikeelta

asun maalla (onneksi), paljo?

smoke + dart: ehtaa

Nythää on myynnissä kovalla hinnalla Nobby Nic tanwall editionia kans.

https://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-nobby-nic-evo-addix-26x2.25-classic-folding-689716

Kattelin eka itekin noita mut sit hinta voitti estetiikan ku mustaa sai 15€/kpl.

:point_up:

Osaaks vertailla Shortya Magic Maryyn? Pitkää veivasin näitten väliä ja päädyin Maryyn kuitennii. Molemmat varmast hyviä ei siinä mitää.

Enpä oikeestaa, en oo ajanu niillä ja muutenkin kokeillu tosi vähän eri renkaita. Halusin maxxixxet tietysti koska vitun siisti keltanen logo.

1 tykkäys

No siis keltasen tekstin perässä miäkin niitä Shortyjä kahtelin. :selfie:

Oon kovasti miettiny että sähköpyörään ( 29" ) vois laittaa taakse pienemmän kiekon ja isompaa rengasta, sais jäykkäperästä vähän pehmeemmäks ja toi myös sutii helpommin kun luomupyörä. Tämä tulis kyllä ajankohtaiseks vasta kun nastarenkaista pääsee eroon.

Siitä rupesin sit miettimään että josko nykyiseen maasturiin laittais 29" kiekon eteen ja siihen sit vaikka 2.4" renkaan. Onko kellään kokemuksia tuollaisista eriparipyöristä?

Pähkäilin tossa noiden ice spikereiden ostoa ja jumituin miettimään kokoasioita. 27,5 Isp evoa saa 2,25 ja 2,6 tuuman levyisenä. Kumpikohan noista nyt menisi kepun polulla paremmin? Tottakai kapeampi rengas leikkaa paksun lumen leveää helpommin mutta pehmea polku ei ehkä pettäisi leveämmän alta niin helposti. Leveässä varmasti aavistuksen parempi pito myös. Leveä myös tykimmän näköinen. En myöskään tiedä mahtuuko 2,6 taakse koska en löydä Orangen sivuilta maksimi renkaan leveyttä P7:aan. Ois kiva jos joku kuka omistaa kyseisen rungon, kertois mite leveetä takahaarukka ottaa vastaan.

Onko olemassa vaaleakylkisiä renkaita jollain bikeparkyhteensopivalla kyljellä? Super gravity, dh casing jne.

Ehkä @Myltsi osais sanoa rengastilavuuksista p7 osalta?

En tiiä saavuttaaks talvilumilla mitään olennaista hyötyä leveydellä ellei mennä jonnee fatbike kokoon. Mielummin just toi sun leikkaus -teoria ois osuvampi.

@tsr_exec noissa rengassekoitteluissa olennaista on kans huomioida rungon geometriaa? Kokeilemallahan se selviää aina parhaiten. Mut huomioitava seikka. Ei kaikissa pyörissä voittotaktiikka siis vältsii :slight_smile:

2019 p7 completet tulee 2.6 renkailla. Katoin just orangen omilta sivuilta! Väittäisin että menee myös 2018 malliin. Ja ite jäykkäperän kans ainaki sitä mieltä et leveämpi parempi, 2.6 vielä aika maltillinen ja mukavampi ajaa oli lunta tai ei.

Empäs tajunnu kompliiteista katsella. Miulle tuleva runko on joko 2016 tai 2017 malli mut eipä noissa varmaankaan mitään kummoisia eroja ole. Taidan laittaa 2.6 koriin ja itkeä sit jos ei mahdukkaan.

Vois kuvitella että vanhemmissa rungoissa huonommat clearancet. Oma veikkaus että ei mahdu järkevästi mutta who knows. Ehkä google osaa auttaa.

Sovitin just 2.6" ispejä mun rangeriin ja olin aika varma ettei mahtuisi, kun valmistaja ilmoittaa max rengasleveydeks 2.4". Ny ollu erilaisia 2.35"-2.4" kumeja, esim. Highroller II ja WTB Trailboss. Stans Flow EX kehällä noiden todellinen leveys on ollu jotai 60-62mm.

No, yllätyin sit iloisesti, et noi 2.6" ispit olikin about 64mm leveet Flow EX-kehillä ja täten mahtuvat ihan passelesti pyörimään sekä rangerin perään että pikeen.

En tiiä mikä idea alunperinkään oli ostaa mahd turhan leveet kumit ku oon todennu plussakumeja kokeiltuani et 2.4" ok aivan tarpeeks…:smirk::roll_eyes:

Joo noi shcwalben 2,6" tuppaa olemaan oikeesti 2,5". Itse koen noi 2,25" isp:t edessä ehkä ihan hyviks mutta taakse vois haluta isompaa. Pyörä (29") soutaa vähän syvässä lumessa ja aika paljon sohjossa, en oikein tiedä olisko eteen mahollisesti ollu parempi sovittaa vielä kapeempaa.

Mua alko viimesimmän tornari kerran jälkeen himottelemaan ruuvirenkaat. Näytti olevan aika suosittuja talvi bike parkissa. Pito kuulemma samaa luokkaa ku asvaltilla.
(Mulla oli alla ice spaikkerit)

Keneltä parhaat ohjeet renkaiden ruuvaamiseen?

Olisinpa säästänyt vanhat gazzalodit mihin aikoinaan porasin ruuvit, pito oli hyvä ja riittävällä jesari kerroksella sisuritkin kesti aikansa. Painoa oli liikaa ja rullasivat juuri niin hyvin kuin vois luulla eli ei yhtään.

Tosiaan itse etsin vaan sopivan näköiset ruuvit rautakaupasta ja porasin alkuun pienet reiät nappuloiden kohdalle ja ruuvasin sit ruuvit läpi. Taisin jopa hieman laittaa toiseen renkaaseen sikaflexiä ja sen päälle jesaria. Työtunteihin nähden maksan mieluusti uusista isp renkaista pyydetyn summan. Imo riittävät tornariin.

-Tyytyväinen isp käyttäjä.

ois muuten bike-componentsissa nytten gravelkingit tarjouksessa