Polvisuojat, panssarit ja muut suojukset

Mitkä ois hinta/suoja/mukavuus suhteeltaan hyvät polvisuojat?

Entä rinta-selkäpanssari, mikä on coolein?

Onko muutenkaan hyvä idea topata huolella vai enemmän haittaa?

Nyt ittellä polvareina jotku äärihalvat muovimöykyt jotka hiertää eikä mahdu housujen alle. Ens kaudelle uudet hakusessa.

1 tykkäys

Alpinestar paragonit ollu hiton mukavat ja huomaamattomat polvarit. Ei tietty suojaa yhtä hyvin ku jotkut kovat mut se on kompromissi kun ne on usein lenkeilläki jalassa

Kauppan sovittelemaan, istuvuus kuitenkin tosi tärkeää. Itellä polvissa ja kyynärpäissä rallinaaman indyt. Toi D3O on hyvän tuntuista matskua: riittävän notkeaa ettei haittaa liikkumista, mutta kovettuu iskuista. Kangas ja ompelutyö ei tosin mitään kovin laadukasta ja noi trikoo-osat saa tosi helposti täyteen reikiä kun vähän rapsuttelee polkimien pinneillä tai muuten nujuaa.

ajattelin tilata ION k-pactit, kun ne on arvosteltu monesti niin hyvin.

Halusin pitkään Fox launch pro d30 suojat, mutta ne on niin tajuttoman kalliit ja niissä ei oo polvessa sivusuojausta, että en nyt ainakaan osta. Foxit tosin tuntuu ihan sairaan hyvälle jalassa, motonetissä kokeilin kerran ja ht sm2 martti rauhala ajaa kans fox launch pro d30 suojilla

Edelliset suojat oli IXS carve evot, jotka ei oikeastaan ollu niin hyvät. Hyvin suojaavat aluksi, mutta nyt syksyn mittaan ne meni jotenki ihan paskaksi. Missään vaiheessa ei olleet mitenkään erityismukavat, vaikkakin kyllä niiden kanssa koko päivän oli ilman ongelmaa. Nyt ne on revenny ja kummanki polven suojaosa on halki. Haisee myös niin pahalle, että ei voi enää ottaa muovipussista pois.

oon nyt ajellu mun ekoilla polvisuojilla G-formeilla. Ne on kyllä vähä hasardin tuntoset nykyään jos ajaa enduropyörällä, mutta kikkaillessa ihan okkei. Pelastaa pahimmilta irvistyksiltä, jos vähä polven jysäyttää

Sitte ostin nilkkatuen taas. Tuossa muutamia viikkoja sitte säikähdin että murtu nilkka, niin ostin nyt hätäpäissäni Spacebracen, joka on kyllä hyvä tuki. Pitää vaan muistaa jumpata kanssa, eikä vaan ajaa nilkka velttona nilkkatuen kanssa.

kevyitä yynärsuojia, jotain vaikka g-formeja oon harkinnu, ku sattuu aina niin saatanasti ku kaatuu kyynärpäälle. Mietin aina ku kaadun, mutta ei oo tosissaan tullut oikein vielä katottua.

Jaahas suojat kiinnostaa taas kun kävi kisaamassa ja muutenki tulee ehkä enemmän bikepark ajoa ja muuta sekoilua tänä kesänä harrastettua. Viime kesänä tuli jo ostettua hätäsee jotku semikovat enduran kyynärit mitkä on kyllä helvetin epämukavat ja puristaa vääristä paikoista niin et tuntuu saatana käsistä tunto lähtevän. Täytyy varmaa vaihtaa mut ainaki tarvetta on tuntunu olevan aina ku ne on ollu päällä.

Keväällä ostin nyt rajumenopolvareiks enduran singletrackit joissa on oikee säärisuojaki. Todella RUMAT ja dorkan näköset mut ihan mukavat jalassa noin massiivisiks suojiks. Myöskin säärisuoja ahhhh. Kevyempään ajeluun sit edelleen paragonit jotka ei kyl paljo mitää sit suojaakaa.

Mutta sit itse asiaan; selkäpanssarit tms. bodyarmorit. Tässä tulee joku ihme rajapyykki vastaan missä alkaa arpomaan tarpeellisuutta, ehkä ei oo sattunu vaan tarpeeks. Kai siinä on joku ajatus siitäki et täytyis aina orjallisesti sellasta käyttää jos tulee hankkineeks, tai jos ei käytä ni sit ainaki rytisee. Ei nyt mitään full dh suojatakkia tekis mieli mut pitäskö olla joku kevyt selkä/rintapanssari? Foxin baseframe pro sl ainaki saisin halvalla ni sellasta oon miettiny. Kiinnostais kuulla mitä torsosuojia jengi käyttää ja suosittelee tai jos ei käytä niin miksi ei? Onko näistä kamppeista hyötyä.

Täytyy kyllä sanoa, että dirttihommissa tosi kivat ollu jalkapallossa käytettävät säärisuojat.

Mul edelleen hommaamatta lenkillä kivemmat polvisuojat ku noi racefacet mikkä mul on. Hyvät kyl alamäessä.41htZITsk2L.AC_SY400

Mä rokkasin pitkään Race Facen Ambush polvareita. Aivan hyvät ja käytössä huomaamattomat, vaikka kyllähän ne vähän möhköt oli näin jälkikäteen ajatellen. Viime kesänä sovittelin ja hommasin Sweet Protectionin polvarit, ja onhan noi ny joka suhteessa mun jalkoihin paremmat. Sirommat, kevyemmät, pysyy vielä paremmin kohdallaan, vielä huomaamattomammat. Tai no kunnon pannut on vielä vetämättä, kop kop, että suojaustasosta en osaa vielä sanoo, mutta muuten feels good man.

Yläkropan panssarointi on jääny viime aikoina vähemmälle, vaikka mulla on ihan kunnon suojatakkikin olemassa. Kyllä mä sitä välillä käytän, jos ajan tuntematonta isoa mäkeä tai muutenvaan hullua kivikkoa. Aina välillä harkitsen jonkun kevyemmän selkäpanssarin hommaamista, mutta en oikein saa sitä itselleni perusteltua full HD haarniskan rinnalle. Liian lyhyt aika anatomian luennoista vissiin.

Leatti on mäkipyöräillessä aina päällä. En tiiä onko muuta kuin henkistä hyötyä, mut näyttäähän se hienolta.

Itsellä on Ionin K-pactit säärisuojilla ja olen tykännyt. Flattipolkimien naarmut sääressä jäi mukavasti historiaan. Olen käyttänyt noita kesät ja talvet jokaisella maastoon suuntautuvalla lenkillä. Välillä sitä miettii, että onko ylivarustaumista vai ei, mutta sitten tulee aina niitä muistutuksia suojien tarpeellisuudesta.

Kerran vedin kunnolla polvilleen alas, kun poljin jäi kiven taakse ja tuli äkkipysähdys. Toisella kerralla edellä menneen kaverin pyörä nosti maasta kepin pystyyn ja keppi suoraan sääreen. Sen verran meni läpi suojista, että tuli hieman naarmua ihoon. Ilman suojia olisi todennäköisesti päässyt ensiavussa pyörähtämään haavansidontaa varten, kun keppi töksähti kohtisuoraa suojia päin.

joo, oli ja meni tosiaan noi K-pactit. Oli ihan hyvät suojat, ainaki hyvin suojaavat, mutta perus isot suojat! Polvikupit haljennut molemmista nyt.

Ostin noi sam hill 7idp suojat tuossa muutama kk sitten. Ne on kyllä tosi mukavat noin suojaaviksi suojiksi. Jaksaa pitää päivän housujen alla ihan ok!!

Itellä ollu pari vuotta noi paragonit, nyt lähti vaihtoon. Kerran kaaduin niillä soramontulla ja suojausapu tuntu olevan olematon. Polveen sattu ja suoja liuku vielä jalalta, joten kaupan päälle polvi ruvelle (=hyöty 0). K-pactit tilasin alkuvuodesta, mutta koko ei tuntunut osuvan, koska oli niin epämukavat.
Paikallisesta liikkeestä tuli nyt kokeuluun ja käyttöön enduran mt500 polvusuojat. Ainakin ajossa mukavat ja pysyy paikallaan. Vielä ei oo tullu tetsattua noiden kanssa, mutta vaikuttaa oikee hyvältä.

Tähän päivityksenä, että edelleen indyt ajossa. Ekat polvarit laitoin keväällä eläkkeelle, kun ostin talvella aleista uudet ja raaskin viimein kaivaa ne käyttöön. Kyynärsuojat sain murenemaan halki kahden vuoden ajamisella ja nyt tarttis uudet. Ehkä joutuu samat ostamaan kun ei noissa muuta moitittavaa ollut kuin kestävyys. Pari vuotta lienee suojille muutenkin ihan ok vaihtoväli?

Jotain järeämpää rintapanssaria vois kyllä hankkia hissimäkeen mutta millaista? Ei tuu kisailtua tai ajettua muutenkaan isoa lujaa, mutta semmoista mukkelis makkelis koheltamista harrastan senkin edestä

Ite mietin tällästä mutta en sit tiedä oisko joku irtolätyskä mukavampi/viileempi. Tommonen unohtuis kyllä varmaan paidan alla aika äkkiä.

Mulla on ollut polvisuojina nyt muutaman kauden TLD:n Raidit ja ollu kyllä ihan hiton hyvät, pysyy paikallaan eikä noita huomaa oikein polkiessakaan. Hintavathan nuo on mut sain omani aikanaan alennuksella, ja koot on vähän reilut. Mulla on XS/S vaikka kintut ei mitkään ihan pienimmät oo.

Selkäpanssarina sit parkkihommissa sama ku talvella lumilaudalla, eli Salomonin Flexcell. Kyllähän tossa kuuma tulee, ja on vähän ikävä pitää ihoa vasten t-paidan alla kovimmilla helteillä, mut tykkään siitä että toi tulee reilusti häntäluun yli kun monet pyöräilyyn tarkotetut panssarit peittää vaan osan selkärangasta.

Alkuun tuli kyllä vedettyä kaikkea mahollista kaikki suojat päällä, nyt sit välillä tulee alas ties mistä pelkkien polvarien ja kypärän kaa koska “ei se oo niin paha jos työntää eikä mee hissillä”. Kuhan täs tulee ekaa kertaa parkkiin lähettyä niin pitää kyl taas varustautua koska vähemmän se harmittaa et on liikaa suojia päällä. Leattia oon kyllä kans joskus miettiny noihin hommiin.

Seuraava hankinta tulee tosin itellä olee joku järkevä avokypärä. Oon aina vetäny fullfacella, mut nyt tullu oikeestaan ekan kerran vedettyä enemmän tommosta polkutykittelyä ihan perus pyöräilykypärällä niin onhan se ihan hitosti miellyttävämpää mut vois se vähän suojaavampi silti olla ihan just in case.

Polkkareista. Vaimo on pygmi, mutta reittä löytyy. Kevyet trailipolkkarit hakusessa. Ideoita?

Indy tilsu atm semmoinen että en tiiä pitäiskö kuitenkin hommata kestävämmät, kun toi ohut trikoo repeää helposti pannutellessa, ja viimeksi rymytessä tuntui että sen repeämisen seurauksena suoja pääsi liikkumaan ja nahat lähti polvesta + lappaa hiekkaa sisään :rips_shrug:

Itellä sama huomio indyistä, nyt alkaa näyttää siltä, että varmaan kohta hajoo lopullisesti

Dainese trail skins polklarit ollu nyt testissä ja hissipöräilyn ja pannuttelujen jälkeen pakko sanoa että toimii. tänään pitkä lenkki luvassa eli näkee miten hyvin hengittää.

Nyt tuli vihdoin eka kunnon isku Raceface Indyjen kanssa. Kaatuminen liukkaalle kalliolle polvi edellä, suoja liukui saman tien sivuun ja tikkejähän se tiesi.

Fox launch proiden kanssa vastaavasta kaatumisesta on paljon paremnat kokemukset. Silloin polvi liukui hyvän matkaa kalliolla, suoja pysyi paikallaan ja mitään ei käynyt.

1 tykkäys

Justiinsa tuumin että viitsiikö noita omia indyjä enää edes parsia kasaan. Ei ehkä viitti. Paranemisia!

Mä haluisin keksiä itelle jotkut uudet kyynärsuojat nyt. Nykyset Racefacen Ambushit on tosi kolhot, ja tuntuu et ajan itseasiassa paremmin ilman niitä ku kädet on jotenkin rennommat. Ja ei noikaan nyt täysin paikoillaan oo kaatuillessa pysyny.